Start > Körkortsforum > Måste köra perfekt

Måste köra perfekt

Gäst 2016-10-26 15:51 ! Citera #
ey boss 2016-10-26
De jag kugga på: jag skulle vända hur jag ville på en krokig och smal landväg.
jag trodde man inte fick använda folk uppfarter för att vända för min körskolelärare sa att man inte får göra det eftersom det är privat egendom. så jag kör på tänker bara jag kör tills jag hittar ett säkert ställe men efter 1 minut börjar inspektörn lacka på att jag skulle ha vänt tidigare. jag förklara för henne vad min lärare hade sagt men hon ba verkade inte bry sej. så jag kommer till ett ställa som är som en uppfart sedan en parkering så jag tänker perfekt! ett säkert ställe att vända på . så jag kör in på uppfarten och hon säger NEJ gör inte såhär!. så hon säger til mej backa tillbaks på vägen igen. sedan kör du fram och backar in på uppfarten och sedan svängde jag vänster ut på vägen igen. och då kuggade jag för miljö och sparsam körning -vändning och så står det att hon ingripit också!!! helt jävla sjukt! vadå kugga jag för det för att jag körde för långt innan jag vände? helt sjukt! och att hon skriver att hon igripit fast jag ändå hade kunnat vända på ett eget sett.
aja sen kugga jag på att jag skulle ha börjat blinka tidigare när jag svängde på landsväg och när jag körde in... helt sjukt att man kan bli kuggad för det.
sen så kugga jag en grej avsökning rondell som jag tycker är helt bränt för jag kör som en kung i rondeller och ändå har jag kuggat tre gånger iår på det.
sen så kommer den riktiga kuggningen. vi kör mot en korning hon säger sväng åt höger , så först ser jag på trafiklyset att det är grönt och det är ingen trafik på korsande väg, men sedan i slutet av högersvängen ser jag en väjningplikt skylt och även fast jag visste att det inte var några bilar tvekade jag eftersom jag först trodde det var lungt för att det var grönt och sedan såg jag väjningplikt skylten så då tänkte jag shit måste sakta ner och kolla en extra gång. så jag är inte helt säker på om jag stannnde eller bara saktade ner till 20 men en bil bakom tutade i varafall.
så ja de sista felet jag gjorde kan man första att man blir kuggad för men annars körde jag skit bra !! ba å du gör ett fel nu blir du kuggad!!!! så därför tyckjer jag det här med helhetsbedöming och du måste inte köra perfekt är BULLSHIT!
”sen så kugga jag en grej avsökning rondell som jag tycker är helt bränt för jag kör som en kung i rondeller och ändå har jag kuggat tre gånger iår på det.”

Haha nej. Kom ut i verkligheten, klarar du inte avsökningen i rondeller och bedömer dig som kung så är du dessvärre inte mogen för körkort.
s 2016-10-26 15:58 ! Citera #
Varför stressa med att göra uppkörning. Öva Öva Öva på det du har kuggat på tre gånger ex. Rondeller. Och Boka sen, när du är redo.
Gäst 2016-10-26 17:44 ! Citera #
Måste ge dig beröm för att du verkar vara ihärdig..så många kommentarer som du lämnar på denna sida. Fortsätt kämpa.

Men att veta att trafiksignalen gäller före eventuella stopp/väjningsskyltar är en ganska basic sak. Om du har övningskört mycket bör du ha hamnat i en liknande situation tidigare och alltså vetat att trafiksignalen gäller före skylten..jag tror helt enkelt att du måste köra mer. När de börjar kugga dig för saker som inte är uppenbara osäkerheter över trafikregler så kan du börja klaga. Dock förstår jag att du befinner dig i en ganska frustrerande situation.
Gäst 2016-10-26 17:57 ! Citera #
Var ärlig med dig själv. Det finns inga genvägar. Bestäm dig för att kunna ALLT. Det ska inte finnas några kunskapsluckor som det där med trafikljuset och väjningspliktskylten. Lycka till.
ey boss 2016-10-26 18:09 ! Citera #
Gäst 2016-10-26
Måste ge dig beröm för att du verkar vara ihärdig..så många kommentarer som du lämnar på denna sida. Fortsätt kämpa.

Men att veta att trafiksignalen gäller före eventuella stopp/väjningsskyltar är en ganska basic sak. Om du har övningskört mycket bör du ha hamnat i en liknande situation tidigare och alltså vetat att trafiksignalen gäller före skylten..jag tror helt enkelt att du måste köra mer. När de börjar kugga dig för saker som inte är uppenbara osäkerheter över trafikregler så kan du börja klaga. Dock förstår jag att du befinner dig i en ganska frustrerande situation.
Jag kommer inte ge upp dem vill se mej ge upp och inte ha nått körkort men fuck dem!

du missupfatta vad jag mena med korsningen.
ja det du skriver är rätt och såklart vet jag det.

kolla såhär var det det var en korsning och jag skulle svänga till höger som hade ett separat körfält.
så först ser jag trafiklysen för korsningen och det är grönt men sedan längre fram i min högerfil kommer en väjningplikt och nej det satt inga trafik ljusen ovanför skylten.
så alltså tänkte jag först ok det är grönt ! men sedan till höger är det en väjningplikt jag ser detta lite sent och tänker shit jag måste kolla en gång till för det är väjningplikt trodde ju först det var grönt . innan jag såg skylten såg jag att det var fritt men när skylten kom tänkte jag shit måste kolla igen för säkerhetsskull och då saktade jag ner eller stannade och en bil tuta bakom på mej.
ey boss 2016-10-26 18:15 ! Citera #
Ja sorry att jag klagar så mkt men är så himla frustrerad och arg över allt det här med körkortet och att jag övningskört med en pappa som har aggritions problem.

jag tycker att detta helt förstört glädjen med att ta körkort och köra bil , när jag väl tar körkort kommer jag bara köra då det absolut behövs för trafikverket och trafik inspektörerna har verkligen förstört upplevelsen med att att köra bil och ta körkort
Gäst 2016-10-26 21:18 ! Citera #
ey boss 2016-10-26
Ja sorry att jag klagar så mkt men är så himla frustrerad och arg över allt det här med körkortet och att jag övningskört med en pappa som har aggritions problem.

jag tycker att detta helt förstört glädjen med att ta körkort och köra bil , när jag väl tar körkort kommer jag bara köra då det absolut behövs för trafikverket och trafik inspektörerna har verkligen förstört upplevelsen med att att köra bil och ta körkort
Jag vet känslan! Men ge fan inte upp nu, tänk all tid du lagt ned! Den dag du tar körkortet kommer det vara sååå värt det! Bästa känslan! Men känner igen känslan och frustrationen..inget roligt alls. Don’t give up!
Gäst 2016-10-26 21:36 ! Citera #
ey boss 2016-10-26
Och jag känner även att kvinliga inspektörer överreagerar mkt mer som kvinnor gör.
hon lixom hakade upp sej flera minuter för hon tyckte jag tog för lång tid att vända.
det här var nog den värsta gnäll spik inspektören jag varit med om!
jag har ingen respekt för trafikverket och dess ”trafikinspektörer”

sorry om jag stavade lite fel skrev hetsigt.
Håller absolut inte med dig när det gäller kvinnliga inspektörer!
Jag hade en kvinnlig när jag körde upp, och hon var hur trevlig som helst.
Hon förklarade vad jag skulle göra på ett mycket bra sett.
Så när du är könsdiskriminerande gällande kvinnliga inspektörer, så håller jag som sagt inte med dig!
Du borde se till dig själv, hur du köra och uppträder när du sitter bakom ratten.
Så om det är någon du ska vara kritisk mot så är det dig själv!

Gällande att använda folks garage uppfarter får man göra, ja menar du ska ju bara vända.
Om du ska invänta en väg som du kan vända på så kan du i värsta fall få åka flera kilometer, speciellt om man är ute på landet och åker..
Förarprövaren 2016-10-27 07:23 ! Citera #
ey boss 2016-10-26
De jag kugga på: jag skulle vända hur jag ville på en krokig och smal landväg.
jag trodde man inte fick använda folk uppfarter för att vända för min körskolelärare sa att man inte får göra det eftersom det är privat egendom. så jag kör på tänker bara jag kör tills jag hittar ett säkert ställe men efter 1 minut börjar inspektörn lacka på att jag skulle ha vänt tidigare. jag förklara för henne vad min lärare hade sagt men hon ba verkade inte bry sej. så jag kommer till ett ställa som är som en uppfart sedan en parkering så jag tänker perfekt! ett säkert ställe att vända på . så jag kör in på uppfarten och hon säger NEJ gör inte såhär!. så hon säger til mej backa tillbaks på vägen igen. sedan kör du fram och backar in på uppfarten och sedan svängde jag vänster ut på vägen igen. och då kuggade jag för miljö och sparsam körning -vändning och så står det att hon ingripit också!!! helt jävla sjukt! vadå kugga jag för det för att jag körde för långt innan jag vände? helt sjukt! och att hon skriver att hon igripit fast jag ändå hade kunnat vända på ett eget sett.
aja sen kugga jag på att jag skulle ha börjat blinka tidigare när jag svängde på landsväg och när jag körde in... helt sjukt att man kan bli kuggad för det.
sen så kugga jag en grej avsökning rondell som jag tycker är helt bränt för jag kör som en kung i rondeller och ändå har jag kuggat tre gånger iår på det.
sen så kommer den riktiga kuggningen. vi kör mot en korning hon säger sväng åt höger , så först ser jag på trafiklyset att det är grönt och det är ingen trafik på korsande väg, men sedan i slutet av högersvängen ser jag en väjningplikt skylt och även fast jag visste att det inte var några bilar tvekade jag eftersom jag först trodde det var lungt för att det var grönt och sedan såg jag väjningplikt skylten så då tänkte jag shit måste sakta ner och kolla en extra gång. så jag är inte helt säker på om jag stannnde eller bara saktade ner till 20 men en bil bakom tutade i varafall.
så ja de sista felet jag gjorde kan man första att man blir kuggad för men annars körde jag skit bra !! ba å du gör ett fel nu blir du kuggad!!!! så därför tyckjer jag det här med helhetsbedöming och du måste inte köra perfekt är BULLSHIT!
Hej!
Du blev inte i första hand underkänd för att du körde för långt innan du vände utan för att du tänkte backa ut på den smala och krokiga landsvägen. Det var också då inspektören ingrep.
http://uppkorningblog.com
55 2016-10-27 08:07 ! Citera #
Gäst 2016-10-26
Jag vet känslan! Men ge fan inte upp nu, tänk all tid du lagt ned! Den dag du tar körkortet kommer det vara sååå värt det! Bästa känslan! Men känner igen känslan och frustrationen..inget roligt alls. Don’t give up!
EY BoSS

Ge inte upp, dagen du klarar uppkörningen, kommer du minnas hela livet, känslan när man lyckas med körkortet är underbar. För mig var det en långresa tills jag hade kortet i handen, men nu i efterhand, helt klart värt det.

Mitt råd till dig är att kör lite med en körskola, visst det kostar en del, men kommer vara värt det i slutändan.

Jag tär övertygad om att du fårr ditt körkort snart 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov