Start > Körkortsforum > Måste köra perfekt

Måste köra perfekt

Sara 2016-10-27 08:25 ! Citera #
Varför är det alltid unga män som tror de kör som gudar...? Sluta prata om oss tjejer som att vi är annorlunda inspektörer än män bara för kön. Du kuggade för du inte kör bra nog och det ledde till trafikfarliga situationer!!

Du kommer aldrig att klara körkortet sålänge som du är en fara för andra. Det har INGET att göra med att inspektörer ibland godkänner för man inte kört perfekt.

Förresten så är unga män överrepresenterade i olycksstatistiken!!

Jag blir så arg när du tar upp kön på inspektör som att det är relevant - gah!
s 2016-10-27 09:48 ! Citera #
Nu blir jag väldigt osäker av den här tråden. Får man lov att backa in på en uppfart för att vända ?
ey boss 2016-10-27 11:41 ! Citera #
Förarprövaren 2016-10-27
Hej!
Du blev inte i första hand underkänd för att du körde för långt innan du vände utan för att du tänkte backa ut på den smala och krokiga landsvägen. Det var också då inspektören ingrep.
http://uppkorningblog.com
Nej kolla såhär va de hon tyckte jag hade kört för lång men ungefär precis då hitta jag ett ställe , som var en infart till en parkering.
så jag tänkte , va bra ett säkert ställe att vända på!
jag kör in på uppfarten och ska köra några meter till för att komma till parkeringen då säger hon typ nej!
och hon ber mej backa ut på vägen igen, sedan köra fram och backa in på infarten och sedan svänga vänster ut på vägen och för detta blev jag kuggad och hon skrev att hon ingrep också
och det konstiga var att jag kuggade miljö o sparsam körning -vändning.
vadå för att jag åkt för långt?!?!?! bullshit jag åkte kanske 1 minut för långt men inspektören var ju så sjukt bajs nödig.
ey boss 2016-10-27 11:44 ! Citera #
Sara 2016-10-27
Varför är det alltid unga män som tror de kör som gudar...? Sluta prata om oss tjejer som att vi är annorlunda inspektörer än män bara för kön. Du kuggade för du inte kör bra nog och det ledde till trafikfarliga situationer!!

Du kommer aldrig att klara körkortet sålänge som du är en fara för andra. Det har INGET att göra med att inspektörer ibland godkänner för man inte kört perfekt.

Förresten så är unga män överrepresenterade i olycksstatistiken!!

Jag blir så arg när du tar upp kön på inspektör som att det är relevant - gah!
Jag tror kvinnor blir lättare godkända på uppkörningen, för vi män i 18-30 åldern är ju en ”riskgrupp”.
och jag tror även om du har utländsk efternamn eller är invandrare att det är svårare att klara provet för att trafikinspektörerna tror att dem inte respekterar trafikreglerna
ey boss 2016-10-27 11:49 ! Citera #
s 2016-10-27
Nu blir jag väldigt osäker av den här tråden. Får man lov att backa in på en uppfart för att vända ?
Ja om det är landsväg där det inte finns platser att vända på.
jag lovar dej trafik inpektören sa de till mej
ey boss 2016-10-27 11:51 ! Citera #
Tack för alla motiverande svar!
har aldrig haft en tanke på att ge upp känns bara ibland omöjligt att klara uppkörningen.

men jag ska fortsätta tills jag lyckas!! :)
dino 2016-10-28 11:52 ! Citera #
Hade kört 26 oktober 2016 i Falkenberg.jag blev underkänd på grund att missade ge en blinker signal i en korsning.Jag var helt säkert att jag körde hela vägen rätt.Började diskutera med inspektör.Hon hetter P. och acepterarar inte invändning på hennes bedömning.Efter vår diskusion väntade mig en protokolll med massa lögner.Hon var arg på mig och min invändning .
Som tur fick jag tid nästa dag i Ronneby.Det var lång resa första dag Helsingborg-Falkenberg nästa dag Helsingborg -Ronneby.
Vid träff med Trafikverket inspektör (annan) först vissade han mig protokol från Falkenberg och därfter körde jag.Vid slut han sa till mig det var inte bra nämnde nogra påhittade saker och då sa till honom att är inte sant att han bara på grund solidaritet på Inspektör i Falkenberg underkänner mig.
Igår kom ännu sämre protokoll. Han skrev i protokoll fel i trafiksäkerhet och manövrering.
Jag vill nämna att jag har svensk körkort sedan 1996 .Körkort är indragen på två år eftersom jag hade syndat med alkohol.De vet säkert om det och bestraffar folk ännu mer .Jag tror att de har möjlighet att skicka vidare till nästa inspektör om man bråkar eller diskuterar med dem.Trafikverket har monopol , de tror på sina inspektör vill inte sätta in i bilen kamera inte heller att tex. är två inspektör vid uppkörning.
Tänkte överklaga men till vem ?
55 2016-10-28 13:01 ! Citera #
dino 2016-10-28
Hade kört 26 oktober 2016 i Falkenberg.jag blev underkänd på grund att missade ge en blinker signal i en korsning.Jag var helt säkert att jag körde hela vägen rätt.Började diskutera med inspektör.Hon hetter P. och acepterarar inte invändning på hennes bedömning.Efter vår diskusion väntade mig en protokolll med massa lögner.Hon var arg på mig och min invändning .
Som tur fick jag tid nästa dag i Ronneby.Det var lång resa första dag Helsingborg-Falkenberg nästa dag Helsingborg -Ronneby.
Vid träff med Trafikverket inspektör (annan) först vissade han mig protokol från Falkenberg och därfter körde jag.Vid slut han sa till mig det var inte bra nämnde nogra påhittade saker och då sa till honom att är inte sant att han bara på grund solidaritet på Inspektör i Falkenberg underkänner mig.
Igår kom ännu sämre protokoll. Han skrev i protokoll fel i trafiksäkerhet och manövrering.
Jag vill nämna att jag har svensk körkort sedan 1996 .Körkort är indragen på två år eftersom jag hade syndat med alkohol.De vet säkert om det och bestraffar folk ännu mer .Jag tror att de har möjlighet att skicka vidare till nästa inspektör om man bråkar eller diskuterar med dem.Trafikverket har monopol , de tror på sina inspektör vill inte sätta in i bilen kamera inte heller att tex. är två inspektör vid uppkörning.
Tänkte överklaga men till vem ?
Kör upp va körskola nästa gång istället, då kan du ha med dig en körskolelärare i baksätet när du kör upp
ey boss 2016-10-28 13:02 ! Citera #
dino 2016-10-28
Hade kört 26 oktober 2016 i Falkenberg.jag blev underkänd på grund att missade ge en blinker signal i en korsning.Jag var helt säkert att jag körde hela vägen rätt.Började diskutera med inspektör.Hon hetter P. och acepterarar inte invändning på hennes bedömning.Efter vår diskusion väntade mig en protokolll med massa lögner.Hon var arg på mig och min invändning .
Som tur fick jag tid nästa dag i Ronneby.Det var lång resa första dag Helsingborg-Falkenberg nästa dag Helsingborg -Ronneby.
Vid träff med Trafikverket inspektör (annan) först vissade han mig protokol från Falkenberg och därfter körde jag.Vid slut han sa till mig det var inte bra nämnde nogra påhittade saker och då sa till honom att är inte sant att han bara på grund solidaritet på Inspektör i Falkenberg underkänner mig.
Igår kom ännu sämre protokoll. Han skrev i protokoll fel i trafiksäkerhet och manövrering.
Jag vill nämna att jag har svensk körkort sedan 1996 .Körkort är indragen på två år eftersom jag hade syndat med alkohol.De vet säkert om det och bestraffar folk ännu mer .Jag tror att de har möjlighet att skicka vidare till nästa inspektör om man bråkar eller diskuterar med dem.Trafikverket har monopol , de tror på sina inspektör vill inte sätta in i bilen kamera inte heller att tex. är två inspektör vid uppkörning.
Tänkte överklaga men till vem ?
Jag förstår din frustration men att bråka med inspektörer tror jag inte gör det bättre.
skit bara i att du kuggade och försök igen
Gäst 2016-10-28 14:04 ! Citera #
Jag har en helt annan uppfattning. Vid min uppkörning i Sollentuna i Augusti gjorde jag en hel del fel. Råkade köra upp på trottoarkanten, hamnade i en bussfil efter en vänstersväng i korsning och det värsta av allt. Glömde justera speglarna efter att jag backat runt hörn (tog ner speglarna för att se trottoarkanten). Jag var helt säker på att jag hade blivit kuggad, men när vi kom fram sa hon att jag var godkänd. Hon påpekade speglarna men sa ”Jag vet att du knappast gör om det igen”.

Jag visade att jag kunde köra bil och att jag hade bra uppsikt i övrigt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest