Start > Körkortsforum > Måste köra perfekt

Måste köra perfekt

ey b0ss 2016-10-25 20:46 ! Citera #
En inspektör sa till mej du behöver inte köra perfekt för att klara det.
men det tycker jag är skitsnack man måste visst köra perfekt för om du får några fel blir du kuggad
ey b0ss 2016-10-25 20:47 ! Citera #
Så himmla trött på trafikverket och trafikinspektörerna.
det är inte ok vad dem hålker på med det är makt missbruk
Gäst 2016-10-25 21:36 ! Citera #
Gjorde ett par fel men fick godkänt ändå ... missade t.ex. att köra i 70 på 70 väg, trodde att det var 50 så kompenserade med 60 ...

Var inte heller tillräckligt uppmärksam vid trafikljus.

Klarade på första.
55 2016-10-25 21:48 ! Citera #
ey b0ss 2016-10-25
En inspektör sa till mej du behöver inte köra perfekt för att klara det.
men det tycker jag är skitsnack man måste visst köra perfekt för om du får några fel blir du kuggad
Tråkigt att du kuggade uppkörningen, vad var dina fel enligt uppkörningsprotokollet?
Niklas 2016-10-26 09:18 ! Citera #
ey b0ss 2016-10-25
Så himmla trött på trafikverket och trafikinspektörerna.
det är inte ok vad dem hålker på med det är makt missbruk
Ständigt denna problematik med självinsikten. Allt beror självklart på vad för typ av fel du gör. Jag körde definitivt inte perfekt när jag klarade uppkörningen. Däremot körde jag väldigt säkert och hade koll runt bilen hela tiden. Som sagt, allt beror på vad man gör för typ av fel.
Maria 2016-10-26 12:35 ! Citera #
Det är helt omöjligt att köra helt perfekt, ingen gör det, inte ens inspektörerna själva kör helt perfekt.
Och jag gjorde absolut inte det när jag hade min uppkörning, låg lite för nära mittlinjen när jag körde landsväg, samt att jag glömde att blinka när jag skulle svänga runt för att vända.
Men jag hade bra uppsikt och inspektören såg att jag hade bra koll på läget.
Det är precis som Niklas skriver, man kan klara sig även om man gör mindre fel, det är som sagt vilket slags fel man gör som spelar roll. Kör man så man inte är trafiksäker, ja då ska man inte ha godkänt, men gör nått mindre fel så klarar man sig oftast, inspektören ger då bara några tips på vad man ska tänka på i fortsättning.
ey b0ss 2016-10-26 14:56 ! Citera #
ey b0ss 2016-10-25
En inspektör sa till mej du behöver inte köra perfekt för att klara det.
men det tycker jag är skitsnack man måste visst köra perfekt för om du får några fel blir du kuggad
Ok ja vet jag är den där snubben som kuggar och klagar som fan. egentligen är jag mer arg på sitationen.
för jag har övningskört mkt privat med min pappa men han kan få damp över minsta lilla fel och sitta och skrika åt mej när jag kör och jag har inte heller fått öva på tex backning runt hörn för han blir fett arg för att han säger att han blir illamående.
och sedan fick jag tag på en kompis jag kunde köra med men jag kan inte hitta någon bil.
så blir väl köra lite med farsan, köra lite med kompisar och ta nå fler lektioner.
allt känns så jävla omständigt med att ta körkort.
ey boss 2016-10-26 14:57 ! Citera #
ey b0ss 2016-10-26
Ok ja vet jag är den där snubben som kuggar och klagar som fan. egentligen är jag mer arg på sitationen.
för jag har övningskört mkt privat med min pappa men han kan få damp över minsta lilla fel och sitta och skrika åt mej när jag kör och jag har inte heller fått öva på tex backning runt hörn för han blir fett arg för att han säger att han blir illamående.
och sedan fick jag tag på en kompis jag kunde köra med men jag kan inte hitta någon bil.
så blir väl köra lite med farsan, köra lite med kompisar och ta nå fler lektioner.
allt känns så jävla omständigt med att ta körkort.
Dem grejerna som backning kunde jag istället öva med en kompis
ey boss 2016-10-26 15:09 ! Citera #
55 2016-10-25
Tråkigt att du kuggade uppkörningen, vad var dina fel enligt uppkörningsprotokollet?
De jag kugga på: jag skulle vända hur jag ville på en krokig och smal landväg.
jag trodde man inte fick använda folk uppfarter för att vända för min körskolelärare sa att man inte får göra det eftersom det är privat egendom. så jag kör på tänker bara jag kör tills jag hittar ett säkert ställe men efter 1 minut börjar inspektörn lacka på att jag skulle ha vänt tidigare. jag förklara för henne vad min lärare hade sagt men hon ba verkade inte bry sej. så jag kommer till ett ställa som är som en uppfart sedan en parkering så jag tänker perfekt! ett säkert ställe att vända på . så jag kör in på uppfarten och hon säger NEJ gör inte såhär!. så hon säger til mej backa tillbaks på vägen igen. sedan kör du fram och backar in på uppfarten och sedan svängde jag vänster ut på vägen igen. och då kuggade jag för miljö och sparsam körning -vändning och så står det att hon ingripit också!!! helt jävla sjukt! vadå kugga jag för det för att jag körde för långt innan jag vände? helt sjukt! och att hon skriver att hon igripit fast jag ändå hade kunnat vända på ett eget sett.
aja sen kugga jag på att jag skulle ha börjat blinka tidigare när jag svängde på landsväg och när jag körde in... helt sjukt att man kan bli kuggad för det.
sen så kugga jag en grej avsökning rondell som jag tycker är helt bränt för jag kör som en kung i rondeller och ändå har jag kuggat tre gånger iår på det.
sen så kommer den riktiga kuggningen. vi kör mot en korning hon säger sväng åt höger , så först ser jag på trafiklyset att det är grönt och det är ingen trafik på korsande väg, men sedan i slutet av högersvängen ser jag en väjningplikt skylt och även fast jag visste att det inte var några bilar tvekade jag eftersom jag först trodde det var lungt för att det var grönt och sedan såg jag väjningplikt skylten så då tänkte jag shit måste sakta ner och kolla en extra gång. så jag är inte helt säker på om jag stannnde eller bara saktade ner till 20 men en bil bakom tutade i varafall.
så ja de sista felet jag gjorde kan man första att man blir kuggad för men annars körde jag skit bra !! ba å du gör ett fel nu blir du kuggad!!!! så därför tyckjer jag det här med helhetsbedöming och du måste inte köra perfekt är BULLSHIT!
ey boss 2016-10-26 15:14 ! Citera #
ey boss 2016-10-26
De jag kugga på: jag skulle vända hur jag ville på en krokig och smal landväg.
jag trodde man inte fick använda folk uppfarter för att vända för min körskolelärare sa att man inte får göra det eftersom det är privat egendom. så jag kör på tänker bara jag kör tills jag hittar ett säkert ställe men efter 1 minut börjar inspektörn lacka på att jag skulle ha vänt tidigare. jag förklara för henne vad min lärare hade sagt men hon ba verkade inte bry sej. så jag kommer till ett ställa som är som en uppfart sedan en parkering så jag tänker perfekt! ett säkert ställe att vända på . så jag kör in på uppfarten och hon säger NEJ gör inte såhär!. så hon säger til mej backa tillbaks på vägen igen. sedan kör du fram och backar in på uppfarten och sedan svängde jag vänster ut på vägen igen. och då kuggade jag för miljö och sparsam körning -vändning och så står det att hon ingripit också!!! helt jävla sjukt! vadå kugga jag för det för att jag körde för långt innan jag vände? helt sjukt! och att hon skriver att hon igripit fast jag ändå hade kunnat vända på ett eget sett.
aja sen kugga jag på att jag skulle ha börjat blinka tidigare när jag svängde på landsväg och när jag körde in... helt sjukt att man kan bli kuggad för det.
sen så kugga jag en grej avsökning rondell som jag tycker är helt bränt för jag kör som en kung i rondeller och ändå har jag kuggat tre gånger iår på det.
sen så kommer den riktiga kuggningen. vi kör mot en korning hon säger sväng åt höger , så först ser jag på trafiklyset att det är grönt och det är ingen trafik på korsande väg, men sedan i slutet av högersvängen ser jag en väjningplikt skylt och även fast jag visste att det inte var några bilar tvekade jag eftersom jag först trodde det var lungt för att det var grönt och sedan såg jag väjningplikt skylten så då tänkte jag shit måste sakta ner och kolla en extra gång. så jag är inte helt säker på om jag stannnde eller bara saktade ner till 20 men en bil bakom tutade i varafall.
så ja de sista felet jag gjorde kan man första att man blir kuggad för men annars körde jag skit bra !! ba å du gör ett fel nu blir du kuggad!!!! så därför tyckjer jag det här med helhetsbedöming och du måste inte köra perfekt är BULLSHIT!
Och jag känner även att kvinliga inspektörer överreagerar mkt mer som kvinnor gör.
hon lixom hakade upp sej flera minuter för hon tyckte jag tog för lång tid att vända.
det här var nog den värsta gnäll spik inspektören jag varit med om!
jag har ingen respekt för trafikverket och dess ”trafikinspektörer”

sorry om jag stavade lite fel skrev hetsigt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov