Start > Körkortsforum > 2 månaders regeln

2 månaders regeln

Björn He 2019-08-08 10:42 ! Citera #
Vore det inte bra om man tog bort regeln att teoriprovet skall göras först? Jag tycker det är onödigt att behöva göra teoriprovet först, vad spelar det för roll om man gör körprovet eller teoriprovet först? Även om man blir kuggad på teorin så skall man ju i alla fall göra det praktiska körprovet, varefter man har 2 månader på sig att klara teoriprovet om körprovet skulle bli godkänt, annars måste båda proven göras om.

Angående tvåmånadersregeln så tycker jag den regeln skall ändras. Om man klarar det ena provet men inte det andra så tycker jag man bör ha mer tid på sig att klara det andra, åtminstone 6 månader, varför är tiden bara 2 månader?
Gäst 2019-08-08 13:47 ! Citera #
Björn He 2019-08-08
Vore det inte bra om man tog bort regeln att teoriprovet skall göras först? Jag tycker det är onödigt att behöva göra teoriprovet först, vad spelar det för roll om man gör körprovet eller teoriprovet först? Även om man blir kuggad på teorin så skall man ju i alla fall göra det praktiska körprovet, varefter man har 2 månader på sig att klara teoriprovet om körprovet skulle bli godkänt, annars måste båda proven göras om.

Angående tvåmånadersregeln så tycker jag den regeln skall ändras. Om man klarar det ena provet men inte det andra så tycker jag man bör ha mer tid på sig att klara det andra, åtminstone 6 månader, varför är tiden bara 2 månader?
Vad du tycker och hur du tänker vet vi alla härinne mycket väl...

Och Trafikverket ska ändra sina regler, det ska inom en snar framtid bli så att man MÅSTE klara teoriprovet först innan man ens kan boka en uppkörning.

Och det tycker jag är skitbra, för då får man bort alla köer som är nu när man vill hitta en uppkörningstid.
Så som det är idag så får ju en person som kuggat teorin ändå ha en uppkörning, och får man då bort dom personerna som inte har pluggat teorin tillräckligt och därmed inte ge dom en uppkörningstid så tar dom inte heller platsen för någon som verkligen behöver den..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor