Start > Körkortsforum > 2 månaders regeln

2 månaders regeln

Börje Kugg 2019-04-22 06:44 ! Citera #
Jag tror att det kommer bli 1 år som förr igen. Frågan har ingått i översynen av förarprövningssystemet som varit på remiss.

Det dröjer nog dock några år.
Anonym 2019-04-22 13:10 ! Citera #
Börje Kugg 2019-04-22
Jag tror att det kommer bli 1 år som förr igen. Frågan har ingått i översynen av förarprövningssystemet som varit på remiss.

Det dröjer nog dock några år.
Vart har du läst detta Börje Kugg. Har möjlighet att länka?
Enna 2019-04-22 19:55 ! Citera #
Jag tycker själv det är för lite tid. Tycker det skulle utökas till 6 månader t.ex. Jag har kuggat 2 gånger och ta min tredje på torsdag. Om jag inte klara den, så måste jag göra om allt.
eee 2019-04-22 19:57 ! Citera #
Håller med minst 6 månader eller 1 år borde det ändras om till. Känns bara löjligt att man klara teori o kuggar uppkörningen om det inte finns tid så måste man göra om båda.
Gäst 2019-04-22 22:46 ! Citera #
Jag tycker det är bra som det är idag...
För nu tvingas man att plugga inför ett prov lite mer hårdare om man har kuggat en gång.
Utökas regeln så tror jag att MÅNGA skiter i att plugga och att dom då glömmer bort ännu mera..
Teorin är ju en färskvara, den ska gå hand i hand med det praktiska, och hel ärligt....Så jäkla svårt är det faktiskt inte!!
Gäst 2019-04-24 11:43 ! Citera #
Kan du berätta mig hur kan jag fick Körkort
Gäst 2019-04-24 15:35 ! Citera #
Gäst 2019-04-24
Kan du berätta mig hur kan jag fick Körkort
Sådan info bör du hitta själv om du nu vill ta körkort.
En bra sajt är google.
Gäst 2019-04-25 07:19 ! Citera #
Jag kan ibland nästan tycka att proven ska vara sammanhållna, dvs först skriver man teori, sedan uppkörning. Kuggar du ena kuggar du allt.
Gäst2 2019-04-26 13:34 ! Citera #
Gäst 2019-04-25
Jag kan ibland nästan tycka att proven ska vara sammanhållna, dvs först skriver man teori, sedan uppkörning. Kuggar du ena kuggar du allt.
Förstår vad du menar, och kan till en liten del hålla med dig...
Men samtidigt så är det två helt olika moment, och klarar man då den ena så borde man ju inte kuggas på det om man inte klarar det andra. Så på sätt och vis tycker jag att det är bra som det är idag..

Allt handlar bara om att folk är så in i helvete slöa på att plugga i god tid och verkligen övningsköra mycket innan dom bokar sina prov. Om alla gjorde som man bör göra, så hade det inte varit några som helst problem med att finna nya tider eller hitta tider på sin egna uppkörnings ort..
Ahmed 2019-08-08 02:22 ! Citera #
Jag tycker att din här 2 månaders regeln
Inte bra.
För att två månader lite och man kan inte klara sig.

Tyskland två år regeln holanda ett år och 6 månader norsak 3 år regeln.

Jag tycker att 2 månaders regeln är lite för alla och man har arabeta och studera och också man har pengarna ibland för kan klara sig snabb två måndag bra man har lång chans.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest