Start > Körkortsforum > 2 månaders regeln

2 månaders regeln

VV 2010-02-25 18:14 ! Citera #
Madde92
Har de inte ändrat det där? Har för mig att man nu måste klara av det på samma dag, vilket låter helt sjukt! :(


Proven görs ofta samma dag, men man måste inte klara båda samma dag.
Jxeey 2010-03-27 21:48 ! Citera #
Det nya reglerna är bra tycker jag. Jag tror att körkortet blir mer värdefullt pga högre svårighetsgrad. De flesta ungdomarna kommer inte bryta mot reglerna och sånt, för att de har kämpat för körkortet.
Gäst 2010-03-28 21:13 ! Citera #
Här är dom nya reglerna för förarprov. Det är alltså max två veckor som gäller.

Taget från körkortsportalen:
”Sammanhållet förarprov B
Allmänt
1. Vad menas med Sammanhållet förarprov B?
Svar: Att förarprovet för personbil betraktas som ett prov, vilket innehåller två delprov (kunskapsprov och körprov). Båda proven genomförs nära varandra i tid. Det kan vara på samma dag eller inom två veckor.
Isabell 2010-04-02 20:49 ! Citera #
Tycker det är bra att varava teori och körning, det handlar ju om samma sak. Om man ska göra ”var för sig” så får man ju plugga dubbelt.
Tavga 2010-04-26 15:14 ! Citera #
Hej
Känner som dig och mycket stressat av 2 månader reglen. ofta behöver man upprepa proven flera fånger , vilket koster hur mycket som hälst.
Phywe 2010-05-16 19:16 ! Citera #
Gäller samma sak för MC???
Jag som tänkte fixa teorin först för att sedan kunna koncentrera mig på körningen.
Jag har för mig att man hade 2 år på sig att fixa den. Jag antar att det märks att jag tog mitt körkort för ett antal år sedan....
qwerty 2010-05-16 22:53 ! Citera #
Det känns som dessa nya regler bara kommer till för att plundra folk på pengar likaså http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsavgifter/Vagtrafikregisteravgift/

” Avgiften ska täcka delar av kostnaderna för att upprätthålla ett aktuellt register över fordon och fordonsägare. Den kallades tidigare för registerhållningsavgift.”
Ja för det krävs ju så extremt mycket pengar för att upprätthålla några servrar.

Man borde få åtminstonde ett halvår på sig.
Phywe 2010-05-17 08:51 ! Citera #
Hmmm jag tycker att två veckors regeln är minst sagt fånig. Det är bara ännu ett sätt att bygga in stressmoment. Vi vet ju dessutom att både teoriprov och uppkörning lätt knuffar oss över gränsen till vad som räknas som prestationshöjande stress. Det är väl mer än en som kan vittna om stressrelaterade blackouter vid dessa tillfällen.
90a 2011-10-26 23:10 ! Citera #
Det borde vara 1 år som det är på alla andra prov/uppkörningar för exempel motorcykel, lastbil. Då har man ju typ 1år på sig att klara ex. teorin om man klarat uppkörningen.
Arg 2019-04-20 09:11 ! Citera #
Jag tycker att denna regel är ett sätt för staten och privata företagen att plundra medborgare på pengar. Oftast är det så att om man kuggar på teorin eller uppkörningen så hittar man ingen ny tid inom de här löjliga 2 månader. Så man måste göra om allt för att det ej finns tid. Då har staten misslyckas med att tillhandahålla tiderna och myndigheten som är ansvariga borde upplösas och ansvariga direktörer få fängelse straff

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor