Start > Körkortsforum > Orkar inte!

Orkar inte!

tia 2016-05-06 07:21 ! Citera #
TB 2016-05-05
Detta är sant! Jag har haft många lektioner som kostat väldigt mycket där jag inte lärt mig någonting. Men jag förstår dig Tia, det är nervöst och påfrestande med uppkörningar!!

På många av mina lektioner har lärarna gnällt eller påpekat på exakt allt jag gjort. ”Förbättra din placering”, ”anpassa din hastighet” och ”kolla längre fram”. De typ ställde omöjliga krav på mig för att ha något att säga och jag gjorde redan mitt bästa för att ligga rätt på vägen, hålla rätt rytm och se allt som hände och skulle hända.
Inspektörerna på uppkörningen säger ju att det finns utrymme för småfel.

På alla tre uppkörningar har det gått bättre än på körlektionerna för jag kör bättre och mer fokuserat när ingen klagar på hur jag kör.
Jag förstår precis vad du menar med att trafiklärare gnäller konstant under hela lektionen får en att bli mindre motiverad till att köra bra tycker jag, man känner sig usel och att ingen utveckling sker. Men som många andra skrivit så hoppas jag att du kämpar när det är så lite kvar och att få körkortet kommer vi alla kunna göra förr eller senare det gäller bara att inte ge upp. Alla människor som har tagit körkort har inte gett upp och många, tro mig det är många som har varit i samma sits men inte gett upp. Vi klarar detta
tia 2016-05-06 07:29 ! Citera #
FR 2016-05-05
Känner också igen mig mycket i tråden. Pressen på mig själv är värst, har klarat teorin men inte uppkörning. För mig har det satt sig i huvudet att jag har bara två månader men som en tidigare skrev - har vi kommit så här långt ska vi inte ge upp!
Pressa inte dig själv och tänk att du kommer klara det. Försök att vara fokuserad och ta åt dig vartenda ord som sägs under körlektionen. När du övningskör försök att tänka på allt som sagts under förra körlektion så kommer du se på utveckling och säkrare körning. Va hellre extra redo än på gränsen till redo. Så kommer jag att göra inför nästa uppkörning. Lycka till!
Jonis 2016-05-10 17:30 ! Citera #
Hur gick det Tia? Jag körde upp idag och klarade det galant. Fokus är det som gäller och ta gärna en tid där det inte är så mycket bilar ute, det underlättar planeringen. Jag körde 10:00.
tia 2016-05-11 16:48 ! Citera #
Jonis 2016-05-10
Hur gick det Tia? Jag körde upp idag och klarade det galant. Fokus är det som gäller och ta gärna en tid där det inte är så mycket bilar ute, det underlättar planeringen. Jag körde 10:00.
Hej jonis, jag har tagit 5 lektioner nu och har 3 kvar, sen har jag uppkörningen kl 10 nästa vecka. Jag vet att det är mycket lektioner och att jag kan köra men känner att jag börjar bli mindre nervös så det är bra. Åh Grattis måste kännas jävligt skönt för dig som fått det hela överstökat.
Gäst 2016-05-21 16:59 ! Citera #
Hur gick uppkörningen Tia?
tia 2016-05-23 07:19 ! Citera #
JAG TOG KÖRKORT förra veckan bokstavligen den bästa dagen i mitt liv!
Jag fick höra dagen innan ”får du ****** kommer du garanterat och kugga”, vem kommer fram och presenterar sig? Jo ****** och verkar va otrevlig. Jag kan skriva lite senare hur hela uppkörningen gick, lite kul :)
Jonis 2016-05-24 01:48 ! Citera #
tia 2016-05-23
JAG TOG KÖRKORT förra veckan bokstavligen den bästa dagen i mitt liv!
Jag fick höra dagen innan ”får du ****** kommer du garanterat och kugga”, vem kommer fram och presenterar sig? Jo ****** och verkar va otrevlig. Jag kan skriva lite senare hur hela uppkörningen gick, lite kul :)
Kul Tia, grattis! Visst är det härligt att kapitlet äntligen är slut? Bara att tuta och köra nu. :) Denna tråd är ett bra exempel på hur allt löser sig till slut. Hoppas fler läser den.

Min ”jungfrufärd” var till posten för att hämta körkortet. :)
tia 2016-05-24 07:20 ! Citera #
Tack! Min första åktur var till en pizzeria haha. Det hoppas jag att folk gör. Ge aldrig upp till alla som håller på, det kommer komma din tur med. Jag är jätte öppen och villig med att hjälpa och ge råd till de som behöver. Alla är vi olika men jag tror att jag kan ge bra råd efter allt jag gått igenom under denna period.
Gäst 2016-05-24 08:43 ! Citera #
STORT GRATTIS ”Tia”
Gäst 2016-05-24 19:37 ! Citera #
Grattis!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov