Start > Körkortsforum > Orkar inte!

Orkar inte!

tia 2016-05-02 14:00 ! Citera #
Nu har jag äntligen beslutat mig för att ge det en sista chans. Jag har bokat 5 körlektioner till, har inte så jätte mycket tid på mig innan min uppskrivning slutar gälla, jag ska också för första gången boka uppkörningen med min körskola. jag hoppas hoppas på att det går bra denna gång och att lån av bil, samt dessa lektioner får min nervositet att släppa till. Någon som har sista tips? Och tack för all stöd till er som skrivit, det har verkligen fått mig att må bättre och tänka om.
Gäst 2016-05-02 14:22 ! Citera #
”Tia” Tror på dig själv, kör precis som du gör på en körlektion via körskolan så ska det gå bra. Titta i speglar o visa att du kan trafikreglerna, håll rätt fart, tillämpa miljövänlig körning så är jag övertygad att din uppkörning blir godkänd
Gäst 2016-05-03 06:36 ! Citera #
Tia, körlektioner kostar mer än prov, men med provet kan du lyckas!
Varför inte göra uppkörning i morrn? Eller idag?
Gäst 2016-05-03 22:21 ! Citera #
Gäst 2016-05-03
Tia, körlektioner kostar mer än prov, men med provet kan du lyckas!
Varför inte göra uppkörning i morrn? Eller idag?
Jag tänkte likadant men jag har insett nu att jag måste gå på dessa lektioner för att min nervositet ska släppa lite för jag har varit lika nervös på mina uppkörningar så det är ingen mening med det.
Gäst 2016-05-03 22:22 ! Citera #
Gäst 2016-05-03
Jag tänkte likadant men jag har insett nu att jag måste gå på dessa lektioner för att min nervositet ska släppa lite för jag har varit lika nervös på mina uppkörningar så det är ingen mening med det.
//tia
Chris 2016-05-03 22:45 ! Citera #
Lycka till Tia
tia 2016-05-05 10:29 ! Citera #
Tack Chris!
Jag har haft 2 körlektioner fram tills nu, är glad att jag gör detta. Börjar få tillbaks mitt självförtroende, bättre självförtroende = mindre nervös inför uppkörning. Blir att boka uppkörningen imorgon med trafikskolan och jag har 3 Lektioner kvar. Denna gången ska det gå jag måste fixa detta.
TB 2016-05-05 15:47 ! Citera #
Jag känner igen mig väldigt mycket i det som beskrivits i denna tråden...

Familjen, vännerna, jobbet... alla frågar om körkortet. Det känns också ganska jobbigt att precis alla dem har redan tagit sina körkort.

Jag är 26 år och har äntligen tagit tag i körkortet på riktigt, klarat teorin men kuggat tre uppkörningar. Sen ett par månader tillbaka kan jag knappt tänka på något annat än körkortet och det tär något enormt på en.

Men som du säger, efter att man kommit så långt vill man inte ge upp!

Kämpa på, vi kan också klara det! :)
TB 2016-05-05 15:55 ! Citera #
Gäst 2016-05-03
Tia, körlektioner kostar mer än prov, men med provet kan du lyckas!
Varför inte göra uppkörning i morrn? Eller idag?
Detta är sant! Jag har haft många lektioner som kostat väldigt mycket där jag inte lärt mig någonting. Men jag förstår dig Tia, det är nervöst och påfrestande med uppkörningar!!

På många av mina lektioner har lärarna gnällt eller påpekat på exakt allt jag gjort. ”Förbättra din placering”, ”anpassa din hastighet” och ”kolla längre fram”. De typ ställde omöjliga krav på mig för att ha något att säga och jag gjorde redan mitt bästa för att ligga rätt på vägen, hålla rätt rytm och se allt som hände och skulle hända.
Inspektörerna på uppkörningen säger ju att det finns utrymme för småfel.

På alla tre uppkörningar har det gått bättre än på körlektionerna för jag kör bättre och mer fokuserat när ingen klagar på hur jag kör.
FR 2016-05-05 21:20 ! Citera #
Känner också igen mig mycket i tråden. Pressen på mig själv är värst, har klarat teorin men inte uppkörning. För mig har det satt sig i huvudet att jag har bara två månader men som en tidigare skrev - har vi kommit så här långt ska vi inte ge upp!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 17:01
24
I dag 15:26
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov