Start > Körkortsforum > Orkar inte!

Orkar inte!

tia 2016-04-26 15:01 ! Citera #
Idag körde jag upp och kuggade. Är så trött känner mig så misslyckad nu . Är inte den som lurar mig själv att jag är redo när jag inte är det. Jag har övat så mycket och känner mig helt redo finns inget mer jag kan träna på jag gör små misstag varje gång som är helt naturliga och inget man kan bli kuggad för. Nu känner jag att jag bara kommer få övningsköra bara för sakens skull alltså . Fattar inte hur jag ska få mig själv att bli lugn utan att få panik. Jag skakade under hela körningen. körde faktiskt jätte bra förutom att när vi var på motorvägen då bytte jag körfält till det vänstra eftersom det var en tunglastbil på påfarten som skulle in på motorvägen och jag var nära att passera förbi . jag blev nervös och bytte körfält till det vänstra för att underlätta för båda oss, fortsatte köra i det vänstra pga att motorvägen tar slut precis efter att jag gör detta och övergår till en 70 väg, jag kan då inte köra tillbaka eftersom lastbilen kör i 70 på det högra och jag också måste hålla hastigheten pga trafiken. jag skulle köra mot en viss stad efter rondellen som också har två körfält det vänstra tar mig till malmö (som jag skulle köra mot) och högra bara rakt fram. Innan jag hinner tänka på det eller kolla att det endast är det vänstra körfältet som jag redan var på som tar mig till malmö så byter jag till det högra så fort jag får tillfället för jag tänkte detta är grundkörfältet men några sek senare så kommer jag fram till rondellen och inser att det är till malmö jag ska till så jag byter körfält inne i rondellen det kändes bara kaos och jag har ångest över allt för jag kan det där även fast jag aldrig hade kört på dessa vägar förr. Hoppas någon förstår ungefär hur jag menar men jag är sååå trött på allt det här med körkortet jag känner att jag har kämpat så mycket klarade teorin på första försöket men uppkörningen ,jag känner bara att det är någonting som gör det omöjligt och att det krävs att man är perfekt. Fel tänkande men det är så jag upplever det
Gäst 2016-04-27 00:04 ! Citera #
Bara att ta nya tag! Du kommer att klara det tillslut! Jag vet själv vad nervositeten kan ställa till med, speciellt på en uppkörning. Men det gäller att inte ge upp. Jag har kämpat länge för att få det efterlängtade körkortet och äntligen för snart 2 år sen klarade jag det. Det känns faktiskt fortfarande som att jag drömmer när jag tittar på det lilla rosa kortet där min bild och mitt namn finns just för att jag fick kämpa så mycket för att ta det.
Jag lovar, du kommer att ta det tillslut bara du kämpar.
Även fast du gör nåt fel på uppkörningen så säg det tyst för dig själv i tankarna. ”Ok jag gjorde ett fel här men nu gömmer vi det och fortsätter att köra på som om inget har hänt” Dom tankarna räddade min uppkörning! :D
tia 2016-04-27 06:52 ! Citera #
Tack för dina ord. Det är exakt så jag har bestämt mig för att göra, jag har kämpat så länge och hela resan har varit berg och dalbana. Inte värt att ge upp när det är så lite kvar.
Jenns 2016-04-27 11:55 ! Citera #
Tia ! Det känns samma sak här.
Gäst 2016-04-27 12:58 ! Citera #
Jag är i samma sits jag med. Man blir för i he***e deprimerad!
Gäst 2016-04-29 19:19 ! Citera #
10000000000000% känner jag som du. klarade teorin 1:e gången och idag blev kuggad 3e gg på uppkörningen. Det känns bra att det inte är bara jag som så. känner många som har körkort och kör som galna och blir förbannad när jag blir misslyckad pga nervositet. måste få körkort ASAPpga mitt jobb alla frågar på jobbet hur det har gått med uppkörningen och varje gång skämdes jag när jag informerade dem att jag blev KUGGAD :x Vilken stad gjorde du din uppkörning?
Akil 2016-04-30 00:27 ! Citera #
Min trafiklärare säger ”det är helt ok om du kör fel .det är inte alls något problem att du hamnar i en annan stad. .du blir inte kuggad för det OM du gjorde inga fel från säkerhetsvinkel. ..alltså om du kör säkerhetsfarlig blir du självklart kuggad. Hoppas detta lugnar er mina vänner.
Gäst 2016-04-30 08:53 ! Citera #
Akil 2016-04-30
Min trafiklärare säger ”det är helt ok om du kör fel .det är inte alls något problem att du hamnar i en annan stad. .du blir inte kuggad för det OM du gjorde inga fel från säkerhetsvinkel. ..alltså om du kör säkerhetsfarlig blir du självklart kuggad. Hoppas detta lugnar er mina vänner.
Vad är det för skitsnack!!!

Kör du fel och hamnar i en annan stad så kan du räkna med att bli kuggad..
Om vi säger att du kör i Hallsberg och hamnar av misstag i Örebro, så är det klart som sjutton att du blir kuggad..
Gäst 2016-04-30 08:59 ! Citera #
Var samma sak för mig vid mina uppkörningar. Ruggigt nervös på dessa.

Mest pga jag var inte redo för uppkörningen ännu. Sista uppkörningen som jag gjorde var jag tillräckligt säker i min körning, och inte alls så nervös som tidigare.

Till trådskaparen ”Ge inte upp, snart så har du ditt körkort. Träna lite mer på att ”planera din körning” så fixar du kortet nästa uppkörning. Lycka till
Gäst 2016-04-30 14:21 ! Citera #
Boka provet i en liten stad långt ifrån. Boka nu för i morgon. Och läs inte på forumet massa skräckhistorier.
Ta det som kommer.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest