Start > Körkortsforum > Orkar inte!

Orkar inte!

tia 2016-04-30 14:54 ! Citera #
Vad är skillnaden om jag bokar i en stad som är mindre?
jag körde i en mellanstor stad, till dig som fråga om vilken stad jag kört upp i, jag vill tyvärr ej skriva det öppet. Jag har kört upp 2 gånger nu, jag fattar inte varför jag blir så nervös jag vet att jag kan köra men jag kör så jävla dåligt när jag kör upp.
Jag gick ut från bilen börja gråta och svor att jag aldrig mer kommer köra, det bokstavligen tär på mig. Detta är det värsta perioden i mitt liv och tro mig jag har gått igenom en del. Känner mig dum, deprimerad och helt misslyckad . Skäms som fan också. På teorin fick jag nästan 65 p och på det praktiska suger jag. Min sista uppkörning var igår så jag känner mig lite lugnare idag. Har lite ångest också det är 3000 kr jag bränt. Men skit i pengarna nu, jag har så mycket tänkt på att jag kommer köra bil på sommaren och ha körkortet snart men har tappat hoppet helt. Det som gör mest ont är hur mycket jag kämpat och nu ska jag bara ge upp så där. Men som sagt har kört upp 2 gånger och skakat under körningen så jag fattar själv att det nästan är omöjligt för mig.
tia 2016-04-30 14:59 ! Citera #
Hej gäst. tack för dina ord känns verkligen bättre. Tror du även om jag verkligen kan allting och känner mig 100 % redo att det är värt det att ta ca 5 lektioner till bara för den? tror du att nervositeten släpper då? För jag är 130 % säker på att det är min nervositet som förstör för mig.
Gäst 2016-04-30 15:38 ! Citera #
Tia, jag tror att du är för mycket fokuserad på provet. Därför säger jag att du ska boka i en liten stad långt ifrån dig.
Då har du inte svåra uppgifter som i Farsta tex, alla enkla korsningar, långsam körning, samt du har ingen aning vad som kommer på vägen och då kan man vara MER fokuserad på körning.. etc men du kan väl ta en kaffe o bulle innan, promenera utförska staden lite innan och strunta i stressen. OM du är säker på att du kan köra, så gör det nu. Boka med kort varsel, för i morgon typ.
Gäst 2016-04-30 20:40 ! Citera #
Ingenting är omöjligt !!! vi klarar den med tiden 8-)

mvh/kuggad 3ggr
Gäst 2016-05-01 03:24 ! Citera #
Tia

Jag tycker du ska köra upp i Staden du bor i. Är väl där du har kört mest? Innan min lyckade uppkörning, körde jag en körlektion med körskola.

Var jättebra med lite uppvärmning, samt körde upp med samma bil, alltså körskolans bil som jag var van att köra.
Gäst 2016-05-01 04:43 ! Citera #
Tia ge inte upp
tia 2016-05-01 09:09 ! Citera #
Gäst 2016-04-30
Tia, jag tror att du är för mycket fokuserad på provet. Därför säger jag att du ska boka i en liten stad långt ifrån dig.
Då har du inte svåra uppgifter som i Farsta tex, alla enkla korsningar, långsam körning, samt du har ingen aning vad som kommer på vägen och då kan man vara MER fokuserad på körning.. etc men du kan väl ta en kaffe o bulle innan, promenera utförska staden lite innan och strunta i stressen. OM du är säker på att du kan köra, så gör det nu. Boka med kort varsel, för i morgon typ.
Du har så rätt jag är så fokuserad på provet
tia 2016-05-01 09:23 ! Citera #
Gäst 2016-04-30
Ingenting är omöjligt !!! vi klarar den med tiden 8-)

mvh/kuggad 3ggr
Det hoppas jag verkligen, du får jätte gärna skriva när du klarar det! Lycka till
tia 2016-05-01 10:04 ! Citera #
Gäst 2016-05-01
Tia

Jag tycker du ska köra upp i Staden du bor i. Är väl där du har kört mest? Innan min lyckade uppkörning, körde jag en körlektion med körskola.

Var jättebra med lite uppvärmning, samt körde upp med samma bil, alltså körskolans bil som jag var van att köra.
Hej , jag har bara kört i min stad och kan den jätte bra. Plus att jag kört mycket mycket med körskolan här så jag håller med dig, får kära upp här igen.
Gäst 2016-05-02 08:32 ! Citera #
”Tia” låter bra. Försök boka uppkörningen med din körskola, och värme upp med en körlektion innan uppkörningen.

Då känns det mer avslappnat. Gött att ha värmt upp typ 35 minuter med samma bil som du sedan kör upp med. Vet att folk säger, ska man ha körkort, så ska man klara köra alla bilar. Visst är det så.

Men tog ca 2 veckor när jag köpte min första bil, innan jag var van vid den. I början fick jag en hel del motorstopp med den vid rödljuskorsningar i uppförsbacke

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo