Jag var nära att kugga halkbanan. Två veckor senare tog jag körkort i Stockholm utan några anmärkningar på första försöket.
Var lite långsam med att lära mig halkbanebilen som kändes trög och ovan och var nära att inte lyckas komma upp i 70 km/h under ena övningen. Två försök hade man på sig, sedan var det tack och adjö. Klarade det precis på andra försöket.
Ursäkta men kör dom med andra regler i Stockholm än i övriga landet eller?!
Vadå så vist du inte skulle klarat av att komma upp i 70km så sa dom alltså att du skulle kugga?
Vad jag mins själv från halkan ”2 år sedan i Grums utanför Karlstad” så blir man inte kuggad så länge man lyssnar på vad lärarna säger, inte leker med bilen samt att man faktiskt KAN framföra bilen...
Låter mer som att du trodde att du skulle bli kuggad bara för att du ändats hade två försök på dig.. Vi hade också två försök på oss när det gällde hastigheten, men det var alltså aldrig snack om att man kuggades bara för att man inte kom upp i en viss hastighet..
På Halkbanan är det meningen att man skal få en liten erfarenhet av vad som händer när det tex är blixthalka på vägen.. Vi hade kul å fick olika erfarenheter om hur bilen reagerade i olika situationer inge mer med det lixom..