Start > Körkortsforum > Halkbanan (tips m.m)

Halkbanan (tips m.m)

maaaatilda 2010-05-28 21:30 ! Citera #
Är det alltid flera andra elever med i bilen? Eller kan man få köra själv med bara en lärare i bilen?
Gäst 2010-06-08 19:42 ! Citera #
maaaatilda
Är det alltid flera andra elever med i bilen? Eller kan man få köra själv med bara en lärare i bilen?

Det var ingen lärare alls med i bilen på Gillinge utan vi var två elever och sedan hade man radiokontakt med läraren.

Men om hur mycket man ska kunna, jag själv kände att det är bra om man kan manövrera bilen någorlunda. Det fanns ju en övning då man skulle köra ut på halkbanan, undvika ett hinder genom att svänga och bromsa. Man behöver ju absolut inte vara en expert (alla klarade det till slut) men det kanske inte är så bra om det är andra gången man kör bil.
Gäst 2010-06-12 13:22 ! Citera #
Kan du starta en bil, tuta och köra så ska det inte vara några problem med att ta halkan.
Gäst 2010-08-01 02:58 ! Citera #
Hej,

Intressant att läsa vad ni skrivit själv har jag inte gjort någon av dem ännu håller fortfarande på att känna mig säker med körningen men det är kul att läsa era tips.
posebaby 2010-08-13 21:05 ! Citera #
Haha, Gud vad kul det ska bli att få prova på det! Man kan ju inte göra så mycket när man bara glider! :lol:
vill ha körkort! 2010-08-14 20:48 ! Citera #
Många av mina vänner har gjort den o de som de säger angående halkbana är att den är roligt, OCH att man klarar av den bara man gör sitt bästa!!!!.
Linnéa! 2010-08-15 19:23 ! Citera #
Försök bara göra ditt bästa på halkbanan och håll dig lugn och lyssna på läraren och ta till dig av alla hans/hennes tips - de kan bli mycket nyttiga i framtiden! Om du vill ”öva” innan och det är vinter rekommenderar jag dig att försiktigt fara och köra på en isväg och pröva hur det känns att slira!
hejhej 2010-10-16 11:19 ! Citera #
Hej alla :)
Jag ska göra halkbana 22 november och är väldigt nervös .. ja kan köra bil ochmina kompisar har gjort halkbana
och dom tycker att det va skiiit roligt med det .. men javet inte varför men ja känner mig väldigt nervös ..
Nu undrar jag vart har ni gjort era halkbana kurser
TonyG 2010-10-27 12:49 ! Citera #
hejhej
Hej alla :)
Jag ska göra halkbana 22 november och är väldigt nervös .. ja kan köra bil ochmina kompisar har gjort halkbana
och dom tycker att det va skiiit roligt med det .. men javet inte varför men ja känner mig väldigt nervös ..
Nu undrar jag vart har ni gjort era halkbana kurser


Körde min i Norrköping, jämte flygfältet. Det var roligt faktiskt. Var uppmärksam och lyhörd så skall det gå bra. Jag ska dit på torsdag och köra igen. Detta är det enda momentet som är roligt när man ska ta körkort. :D
acaraxe 2010-11-02 00:58 ! Citera #
Jag har bokat in halkan till om några veckor, verkar jätteroligt. har ju läst lite om vad man ska göra och det är väl i regel ingenting man kan kugga på om man gör de man ska.... alltså att man vågar bromsa och inte blir rädd.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor