Start > Körkortsforum > Halkbanan (tips m.m)

Halkbanan (tips m.m)

Gäst 2017-06-17 12:39 ! Citera #
Gäst 2017-06-17
Nej, du kan kugga halkan om du inte kommer upp i fart. Då misslyckas du med övningarna helt. Folk har blivit hemskickade över det. Det finns noll poäng med övningarna om du inte kommer upp i angiven fart.
Du har helt rätt i det, man måste ju kunna komma upp i rätt fart för att kunna fullfölja övningen fullt ut...
Men hur dålig är man som bilförare om man inte ens kan hinna komma upp i fjuttiga 70 km/h på en lång halkbana?

Då kanske man vart bokad lite väl tidigt, och borde egentligen träna mer på landsvägskörning och accelerations tekniker ett tag till :)
:/ 2017-06-19 18:40 ! Citera #
Kom förberedd.....och utvilad.

Det var jävligt kul ;)......och lärorikt.

Rekomenderar varmt Gillinge, man får bla känna hur det känns o sitta i en upponervänd bil.....och hur göra....samt känna hur det känns o krocka (en slags släde).....

Syftet är att få känna på hur det känns...och tipps på hur agera/hantera....sen klrs en provrubda igen.....

Jag ger höga poäng på den....

Tänk på att det är inget prov du gör....;)...

Mkt nyttigt på Halkkörningen.
Gäst 2017-06-19 23:08 ! Citera #
:/ 2017-06-19
Kom förberedd.....och utvilad.

Det var jävligt kul ;)......och lärorikt.

Rekomenderar varmt Gillinge, man får bla känna hur det känns o sitta i en upponervänd bil.....och hur göra....samt känna hur det känns o krocka (en slags släde).....

Syftet är att få känna på hur det känns...och tipps på hur agera/hantera....sen klrs en provrubda igen.....

Jag ger höga poäng på den....

Tänk på att det är inget prov du gör....;)...

Mkt nyttigt på Halkkörningen.
Det du beskriver som du fick göra på Gillinge är inte något speciellt då dom allra flesta halkbanor har just samma övningar :)
Men håller med om att halkbanan är klart den roligaste övningen under hela körutbildningen :D
Nella 2018-04-04 13:54 ! Citera #
Ska göra halkan om 3 veckor, riktigt nervös. Hehe! Men försöker vända det till något positivt. Jag är väl mest rädd för att bli kuggad antar jag ;) Hur går halkan till? :)
Gäst 2018-04-04 18:00 ! Citera #
Nella 2018-04-04
Ska göra halkan om 3 veckor, riktigt nervös. Hehe! Men försöker vända det till något positivt. Jag är väl mest rädd för att bli kuggad antar jag ;) Hur går halkan till? :)
Halkan går till så att du ska ha kul och sluta oroa dig över andra saker.... tänk bara på å lyssna så blir du inte kuggad.
Lisa 2018-04-04 23:53 ! Citera #
Hur många min innan var ni på er trafikskolan innan ni gick till halkan
Gäst 2018-04-05 11:03 ! Citera #
Lisa 2018-04-04
Hur många min innan var ni på er trafikskolan innan ni gick till halkan
Jag hade min halkkörning i slutet av min körutbildning, så om du går via en körskola så sköter dom om allt :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest