Start > Körkortsforum > Bra eller dåligt att ha flera …

Bra eller dåligt att ha flera handledare samtidigt?

Gäst 2010-04-02 20:38 ! Citera #
Både bra och dåligt att ha flera som man kör med. Men kan ofta bli lite förvirrande eftersom alla inte gör likadant. Men om jag skulle börja om att ta mitt körkort skulle jag nog ta körlektioner på körskola tidigare, för att inte lägga till med dumma vanor. OCh lära sig rätt från början!
Isabell 2010-04-02 20:46 ! Citera #
Ta körlektioner tidigt så du vet vad som kommer komma sedan när du ska börja ta lektioner regelbundet, för det är jobbigt att lära om saker som du har slarvat med i två år.
Viktor 2010-04-06 14:54 ! Citera #
Du får ju mer allsidig körträning, och det ger mer frihet att ha båda föräldrarna tillgängliga för övningskörning. tyvärr är det ju dyrt. :/
Gäst 2010-05-11 22:33 ! Citera #
Ibörjan kan det vara bra att bara ha en handledare för annars kan det bli väldigt rörigt för att dom säger olika saker men efter ett tag ska man kunna ha olika handledare och ändå fixa så att det inte blir kaous i hjärnan. :)

// Caroline
Gäst 2010-05-20 13:47 ! Citera #
Privat så kan det vara en stor fördel att ha flera handledare eftersom det då blir enklare att hitta tillfällen att köra på. Om man märker att de lär ut vitt skilda sätt att utföra ett moment på, så tror jag att man genom att diskutera det med dem också kan få en bättre förståelse för momentet. Använd ordet ”Varför” ofta och tänk själv, så blir det nog inga större problem! :)
tyra 2010-05-31 14:30 ! Citera #
Jag tycker man kan ha hur många man vill..... det finns för och nackdelar.... en stor fördel med att ha 2 är väl tex att Pappa säger gör så....Syster säger gör si.... och Si är rätt.... då är det bra att man inte bara kört med pappa och lärt sig toootalt fel hela tiden för då är det svårt att lära om....
men kör man bara på körskola så tycker jag att man ska ha 1.... och ev en privat man kan öva det körskolan sagt...
Gäst 2010-06-17 20:25 ! Citera #
Hej

Jag tycker att det är bra, för då blir det lite variationer.
Gäst 2010-06-23 11:08 ! Citera #
Det är klart att det kan vara lite förvirrande i början med flera handledare, men när man kommer lite längre i sin körning tycker jag det bara är bra att få köra med flera olika personer eftersom alla kan tipsa om olika saker. Alla tänker ju olika mycket på olika saker.
jspyro 2010-07-16 15:38 ! Citera #
Jag tycker också att det är väl värt att ha båda sina föräldrar som handledare, så att man kan sätta sig vid ratten så fort det finns tillfälle.
För mig kostar det 300+170. Så man kan ju tänka att så fort man har kört mer än två timmar med båda så har man tjänat in en körlektion.
När det gäller körstil och tilvägagångssätt lyssnar jag mest bara på körskoleläraren och inte på mina föräldrar - körskolan har nog bättre känsla för hur man ska köra för att klara uppkörningen.
Fia 2010-07-16 17:24 ! Citera #
Jag har 3 stycken olika handledare. Fast jag vet inte hur bra det är. Känns inte som om någon av oss har koll på av jag kan och inte :oP Men det är ju bra på det sättet att de alla är olika personer och ser olika saker i min körning som kan förbättras eller behöver tränas på. Fast jag tycker inte det är helt lätt att köra med släktingar pga av att jag har lätt för att bli sur på dem :o/ Därför kanske det vore bättre för mig att ta fler körlektioner på körskola, men så är jag snål också... Inte lätt detta. Får se om det blir nåt körkort...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest