Start > Körkortsforum > Bra eller dåligt att ha flera …

Bra eller dåligt att ha flera handledare samtidigt?

Gäst 2009-08-03 17:06 ! Citera #
Ska man helst hålla sig till en eller flera handledare?
De säger ju att det är bra att ha fler än en körlärare, gäller detta även handledare?
Love 2009-08-04 19:46 ! Citera #
Jag tror att det är bäst att ha olika, om det är så att någon har olika åsikter om något är det ju bara att välja det som passar dig bäst :)
cbt 2009-08-06 15:47 ! Citera #
Tror precis som föregående att det är bra att ha olika. Du får ett svar från flera olika perspektiv. Däremot är det privata handledare eller är det körskole-handledare?
Privat är det självklart att det är bäst med flera olika för att få en bredare kunskapssbas, men när det gäller körskolan kan det vara svårt då de har sitt sätt att lära ut, börjar vid ett visst ställe och arbetar därifrån.
Gäst 2009-08-15 21:31 ! Citera #
Jag tror att det kan vara bra att ha olika handledare i slutet precis innan uppkörningen för då är man van att köra bil med olika personer och inte bara farsan eller morsan ;)
MarkMarc 2009-11-09 00:41 ! Citera #
Jag tycker att man bör nog hålla sig till EN handledare. Har du för många så kan de bli lite förvirrande, alla har juh olika tekniker o åsikter. Håll dig till en privathandledare o sen innan uppkörning ta några lektioner hos nån körskola. Där kan du sedan få reda på enkelt om du gör rätt eller fel. Funkade för mig iallafall.
Gäst 2009-11-10 21:52 ! Citera #
Tror också att det är bättre med bara en handledare, för minimal förvirring :P dock kan det bli svårt att få ihop tid till körning och om det finns möjlighet därför är det bra att gå kursen med båda föräldrarna så att man kan köra varje gång någon ska någonstans. detta kräver att båda är överrens om vad de lär ut så är bra att gå igenom i förväg så att de lär ut samma saker.
Gäst 2009-11-18 21:25 ! Citera #
Jag tycker att det är bra att köra med EN körskolelärare, eftersom han då kommer ha koll på vad eleven är dålig på och behöver träna mer på, samt har en stil att lära ut på. Tror liksom några föregående talare att om man har för många olika lärare med olika lärosätt så kan det bli förvirrande för eleven. Däremot att ha flera privata handledare kan nog vara ganska bra, då man får flera olika synvinklar på olika situationer, och därmed får mer erfarenhet, via dom som lär ut.

Mvh David
Gäst 2010-02-24 17:03 ! Citera #
Måste säga att det är bättre med flera, speciellt i mitt fall vore det skönt med någon annan än pappa eftersom vi inte ses så ofta, och när vi gör det blir det sällan ut och köra. Skulle inte tacka nej till en till som bodde lite närmre :P
enperson 2010-03-30 19:30 ! Citera #
Jag tycker att det är bäst om man har flera handledare. Det bästa är även om man provar på och kör med flera olika bilar och får känna på hur dem känns. För man kör ju inte upp med sin pappas bil.
Toni17 2010-03-31 19:50 ! Citera #
Jag tror att det är bättre med flera handledare dels för att få ett annat synsätt på hur bra du är.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest