Start > Körkortsforum > Folk som kör utan körkort..

Folk som kör utan körkort..

Ali 2019-01-29 22:54 ! Citera #
Varför man kan inte köra bara i stan förstå två år och sen ska gör ett prov för köra i motorvägen jag manar att man gära två prov en för stan körning och en för mötorvägen .
Elev 2019-02-04 13:27 ! Citera #
Hur många människor kör bil utan körkort varje år? Inkludera källa. (detta är ett skolarbete)
Örebro 2019-02-05 14:32 ! Citera #
Elev 2019-02-04
Hur många människor kör bil utan körkort varje år? Inkludera källa. (detta är ett skolarbete)
Vet inte exakt, men hittade en gammal artikel (2006) där dom skriver följande ”Totalt anmäls runt 30 000 fall av olovlig körning varje år i Sverige.
Och detta är från SVT Nyheter, så kan tänka mig att den siffran är högre idag än vad den var då..

Källa: www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/allt-fler-kor-bil-utan-korkort
Gäst 2019-02-14 01:43 ! Citera #
Ali 2019-01-29
Varför man kan inte köra bara i stan förstå två år och sen ska gör ett prov för köra i motorvägen jag manar att man gära två prov en för stan körning och en för mötorvägen .
Eh, det sker mycket färre olyckor på motorvägen än i stan flr det första. Och även om farten är högre så har du ju inte oskyddade trafikanter som i stan, så jag tror det vore meningslöst, för att inte nämna korkat av så många andra anledningar också.
Gäst 2019-02-14 01:44 ! Citera #
Örebro 2019-02-05
Vet inte exakt, men hittade en gammal artikel (2006) där dom skriver följande ”Totalt anmäls runt 30 000 fall av olovlig körning varje år i Sverige.
Och detta är från SVT Nyheter, så kan tänka mig att den siffran är högre idag än vad den var då..

Källa: www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/allt-fler-kor-bil-utan-korkort
Garanterat betydligt fler idag.
Örebro 2019-02-14 13:55 ! Citera #
Gäst 2019-02-14
Garanterat betydligt fler idag.
Ja det tror jag också, men har inte hittat någon exakt siffra...
Fifi 2022-05-12 13:31 ! Citera #
Hej
Blev stoppad av polisen för två dagar sen och hade inget körkort, när polisen stoppade mig så förväntade de inte att jag skulle säga att jag inte har körkort. Så frågade de så du har inget körkort du kör olovlig och jag erkännde direkt och sa ja jag ingen körkort.
Grejen är att jag har några lektioner som jag skulle köra och veckan efter då som kommer har jag uppkörning, jag vet inte hur jag ska köra om jag ska fortsätta o ta det eller om jag ska vänta med det tills jag får någon svar från transportstyrelsen.
Jag berättade till polisen att jag håller på ta körkortet och att jag har uppkörning nästa vecka så sa jag till de hur gör jag då, då sa de att jag ska fortsätta med det och ta körkortet, frågade de verkligen 3 gånger o de sa att jag ska fortsätta och ta körkortet.
Jag har inte kört fort jag har inte kört lång strecka de va max 2 mil, har inte smugit iväg eller så har ej gjort något dumt förutom att jag kört olovlig då det var alltså ingen grov körning, de gav mig inte någon böter heller ingeting alls, bara tog mig på förhör och sa att de ville göra kontroll från början, jag var alltså utanför huset när de stoppade mig då så fick pappa ta bilen och parkera in den.
Jag är rädd nu om jag nu blir färdig med uppkörning vet ej om jag vågar köra och om jag kanske får indraget körkort plus spärrtid.
Björn He 2022-05-12 14:46 ! Citera #
Fifi 2022-05-12
Hej
Blev stoppad av polisen för två dagar sen och hade inget körkort, när polisen stoppade mig så förväntade de inte att jag skulle säga att jag inte har körkort. Så frågade de så du har inget körkort du kör olovlig och jag erkännde direkt och sa ja jag ingen körkort.
Grejen är att jag har några lektioner som jag skulle köra och veckan efter då som kommer har jag uppkörning, jag vet inte hur jag ska köra om jag ska fortsätta o ta det eller om jag ska vänta med det tills jag får någon svar från transportstyrelsen.
Jag berättade till polisen att jag håller på ta körkortet och att jag har uppkörning nästa vecka så sa jag till de hur gör jag då, då sa de att jag ska fortsätta med det och ta körkortet, frågade de verkligen 3 gånger o de sa att jag ska fortsätta och ta körkortet.
Jag har inte kört fort jag har inte kört lång strecka de va max 2 mil, har inte smugit iväg eller så har ej gjort något dumt förutom att jag kört olovlig då det var alltså ingen grov körning, de gav mig inte någon böter heller ingeting alls, bara tog mig på förhör och sa att de ville göra kontroll från början, jag var alltså utanför huset när de stoppade mig då så fick pappa ta bilen och parkera in den.
Jag är rädd nu om jag nu blir färdig med uppkörning vet ej om jag vågar köra och om jag kanske får indraget körkort plus spärrtid.
(O-)Smart gjort, att köra bil utan att ha körkort.....
Dmx 2022-05-12 18:25 ! Citera #
Du får hem ett brev från transportstyrelsen med information om vad som kommer hända. Inte polisen som tar beslut om du får spärrtid eller inte. I största sannolikhet så får du spärrtid på 12 månader.
Gäst 2022-05-13 09:39 ! Citera #
Men tror ni jag kan bli av med den helt o hållet och göra om allting från början. Jag fick ingen böter heller direkt på plats kan det va att jag får något efteråt i postlådan?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 12:38
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo