Start > Körkortsforum > Folk som kör utan körkort..

Folk som kör utan körkort..

Gäst 2017-07-04 15:13 ! Citera #
Hagström 2017-06-28
Hej
Min son har klarat teori provet efter 4 gången, han missade upp körning 2 gånger i Farsta, andra gång flumförlklaringar, drog till Luleå körde
där fanns inga kötiden, missade, kontrollerade synen en andra gång
Fick glasögon bokade i Östhammar, övningskörde dit och hem, missade
för att kontrollanten inte kunde tala
vart han skulle, samtidigt körde en kille från orten upp dom startade samtidigt
dock kom han tillbaka efter 10 min och fick kortet har bara kört på orten pratade med hans pappa, det här är ju inte gratis nu har han flugit till Luleå enda tiden, annars måste han göra om teorin, där sade man iallafall till var man skall svänga före Östhammar så har han kört 10 lektioner, i och med detta har han kört väldigt mycket i rusning i Stockholm och runt omkring
Så om sen kör olovligt så innebär ju inte det med automatik att man är trafikfarlig. Nej skrota det här systemet
låt folk gå i trafikskola och låt dom bedöma när man är klar så fungerar det i skolan varför inte i körskolan,då skulle dom få ta ansvar för sin utbildning skrota alla uppkörnings inspektörer, som skall bedöma en person i en ny bil på 20min och för detta tar hutlöst betalt, detta handlar inte om trafiksäkerhet utan om att tjäna pengar, precis som parkeringsvakter
som också bara blivit en bra affär
Nej sänk ribban lite det är ju faktiskt en bil dom skall köra och ingen rymdfärja
Tack för ordet, någon gång måste man säga ifrån
Ja, en bil ska man köra. Bilar... som unga använder och där unga män står för en stor majoritet av alla olyckor. Statistik visar att det faktiskt är en fråga om säkerhet. Din son är med i den folkgrupp som står för flest olyckor.

Om vi inte hade höga krav i Sverige hade vi haft det mycket värre, som USA har det.

Bilar kräver fler dödsoffer än vad terrorism någonsin kommer göra varje år, dock är det väldigt få som faktiskt bryr sig. Det absolut sämsta man kan göra är att förespråka att unga ska få körkort lättare när vi har så stora problem.

Du vill att din son ska få kortet för att du är hans far. Inget annat. Men att din son inte får kortet föränns han är redo är en tjänst till honom. Är han ung är sannolikheten ändå hög att just han kommer stå för en olycka.

Nej, Hagström, du har fel. Var en ansvarsfull förälder istället och sluta tramsa dig. Åker ni dit blir det stora problem, och det är inte bara den som kör olovligt som kan råka illa ut. Kommer det fram att du tillät det ryker ditt kort också.

Gör om gör rätt.
E 2017-08-10 12:50 ! Citera #
Hagström 2017-06-28
Hej
Min son har klarat teori provet efter 4 gången, han missade upp körning 2 gånger i Farsta, andra gång flumförlklaringar, drog till Luleå körde
där fanns inga kötiden, missade, kontrollerade synen en andra gång
Fick glasögon bokade i Östhammar, övningskörde dit och hem, missade
för att kontrollanten inte kunde tala
vart han skulle, samtidigt körde en kille från orten upp dom startade samtidigt
dock kom han tillbaka efter 10 min och fick kortet har bara kört på orten pratade med hans pappa, det här är ju inte gratis nu har han flugit till Luleå enda tiden, annars måste han göra om teorin, där sade man iallafall till var man skall svänga före Östhammar så har han kört 10 lektioner, i och med detta har han kört väldigt mycket i rusning i Stockholm och runt omkring
Så om sen kör olovligt så innebär ju inte det med automatik att man är trafikfarlig. Nej skrota det här systemet
låt folk gå i trafikskola och låt dom bedöma när man är klar så fungerar det i skolan varför inte i körskolan,då skulle dom få ta ansvar för sin utbildning skrota alla uppkörnings inspektörer, som skall bedöma en person i en ny bil på 20min och för detta tar hutlöst betalt, detta handlar inte om trafiksäkerhet utan om att tjäna pengar, precis som parkeringsvakter
som också bara blivit en bra affär
Nej sänk ribban lite det är ju faktiskt en bil dom skall köra och ingen rymdfärja
Tack för ordet, någon gång måste man säga ifrån
Eeexakt allt du säger är rätt!!! De vill bara ha pengar o gör det svårare än det är. Äntligen ngn som säger som det är!!!
Örjan 2017-08-10 14:51 ! Citera #
Hagström 2017-06-28
Hej
Min son har klarat teori provet efter 4 gången, han missade upp körning 2 gånger i Farsta, andra gång flumförlklaringar, drog till Luleå körde
där fanns inga kötiden, missade, kontrollerade synen en andra gång
Fick glasögon bokade i Östhammar, övningskörde dit och hem, missade
för att kontrollanten inte kunde tala
vart han skulle, samtidigt körde en kille från orten upp dom startade samtidigt
dock kom han tillbaka efter 10 min och fick kortet har bara kört på orten pratade med hans pappa, det här är ju inte gratis nu har han flugit till Luleå enda tiden, annars måste han göra om teorin, där sade man iallafall till var man skall svänga före Östhammar så har han kört 10 lektioner, i och med detta har han kört väldigt mycket i rusning i Stockholm och runt omkring
Så om sen kör olovligt så innebär ju inte det med automatik att man är trafikfarlig. Nej skrota det här systemet
låt folk gå i trafikskola och låt dom bedöma när man är klar så fungerar det i skolan varför inte i körskolan,då skulle dom få ta ansvar för sin utbildning skrota alla uppkörnings inspektörer, som skall bedöma en person i en ny bil på 20min och för detta tar hutlöst betalt, detta handlar inte om trafiksäkerhet utan om att tjäna pengar, precis som parkeringsvakter
som också bara blivit en bra affär
Nej sänk ribban lite det är ju faktiskt en bil dom skall köra och ingen rymdfärja
Tack för ordet, någon gång måste man säga ifrån
Hur tänker du nu? Ska en person få köra i trafiken utan att ha gått igenom ett statligt organ som trafikverket? ”Så om sen kör olovligt så innebär ju inte det med automatik att man är trafikfarlig”, nej men samtidigt klarar han inte uppkörningen utan har endast ursäkter till att han inte kan köra trafiksäkert. Försök se det hela objektivt, din son skall inte köra bil förrän trafikverket anser det genom ett s.k. kunskapsprov. Ska vanligt folk kunna bli piloter endast för att de kan köra en simulator?
Gäst 2017-09-21 11:56 ! Citera #
Skitsamma om sveriges regler är strikta, tusentals som har tagit körkortet och faktiskt ”gått på trafikskola” kör ändå som skit, kör 80 på en 50 väg eller 60 på en 30 väg.
Gäst 2017-09-21 14:46 ! Citera #
Gäst 2017-09-21
Skitsamma om sveriges regler är strikta, tusentals som har tagit körkortet och faktiskt ”gått på trafikskola” kör ändå som skit, kör 80 på en 50 väg eller 60 på en 30 väg.
Vänta bara tills fartkamerorna blir mer populära. Folk gör det nu för de kommer undan.
The one 2018-07-27 18:16 ! Citera #
Tog körkort 97 blev av med det 2002, körde sedan utan körkort till 2011, det funkar fint att köra utan och självklart gör jag det igen om jag nu förlorar det....lagen borde ändras så att när man väl tagit kortet har man det förevigt, men otroligt höga böter borde det vara istället! för det vinner samhället mer på.
Körlastbil 2018-07-27 23:20 ! Citera #
The one 2018-07-27
Tog körkort 97 blev av med det 2002, körde sedan utan körkort till 2011, det funkar fint att köra utan och självklart gör jag det igen om jag nu förlorar det....lagen borde ändras så att när man väl tagit kortet har man det förevigt, men otroligt höga böter borde det vara istället! för det vinner samhället mer på.
Du har det ju för evigt om du bara följer dom regler som finns...
Hur svårt ska det vara att klara av att göra det???
Gäst 2018-07-29 02:24 ! Citera #
The one 2018-07-27
Tog körkort 97 blev av med det 2002, körde sedan utan körkort till 2011, det funkar fint att köra utan och självklart gör jag det igen om jag nu förlorar det....lagen borde ändras så att när man väl tagit kortet har man det förevigt, men otroligt höga böter borde det vara istället! för det vinner samhället mer på.
Du inser att om du skulle varit i en olycka, så hade försäkringsbolaget kunnat kräva dig på riktigt stora summor, speciellt vid personskador.
Gäst 2019-01-14 22:34 ! Citera #
Hur lång spärrtid om man köra utan körkort och när börjar från den dagen polisen tog eller från den dagen fick besult från transportstyrelsen.
Gäst 2019-01-14 23:14 ! Citera #
Gäst 2019-01-14
Hur lång spärrtid om man köra utan körkort och när börjar från den dagen polisen tog eller från den dagen fick besult från transportstyrelsen.
Om du kör utan körkort så har du inte någon spärrtid, utan det betraktas som olovlig körning.
I övriga fall så gäller spärrtiden från det datum då du får ett beslut om det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest