Start > Körkortsforum > Har du klarat teoriprovet?

Har du klarat teoriprovet?

Gäst 2013-07-11 13:18 ! Citera #
Finns det någon som har klarat teoriprovet som (bara) har pluggat på körkortonline ?
Jossan-88 2013-07-11 20:53 ! Citera #
Vill du klara teoriprovet och kunna känna dig hyfsat säker på varje fråga du kommer att få så finns det inga genvägar. Så att bara plugga via körkortonline skulle jag inte rekommendera. Själv så läste jag körkortsboken, gjorde varje prov som min körskola hade tillgängliga, men jag kompletterade även mitt pluggande med tester på körkortonline samt GratisTeori.. Men helt ärligt så fick jag knappt någon fråga som finns härinne, det mesta hade jag lärt mig via körkortsboken och data testerna på körskolan.. Jag klarade teoriprovet på första försöket och fick 59/65, klarade även uppkörningen på första försöket och har nu haft mitt körkort i plånboken lite mer än en vecka :D
wheelie87 2013-07-11 22:43 ! Citera #
Jag la nog ungefär 85% av min teoripluggtid vid skolans datorer och 15% med näsan i boken.
Iofs... jag tittade ju i boken för att förstå anledningen till rätt och fel så antagligen la jag nog mer tid med boken än jag tänkte på.

Det viktiga är ju inte att lära sig vad som är rätt svar på frågorna utan att lära sig bakgrunden till varför nånting är rätt eller fel.

Om du använder frågorna här men är noggrann med att läsa förklaringen på frågorna som du har fel på och frågorna du chansat och fått rätt men inte vet varför, om du gör så bör det nog gå bra för dig.
driv3r 2013-07-12 00:42 ! Citera #
Det är som de flesta säger, det räcker inte enbart med frågor online. Boken förklarar mer utförligt så att man förstår a och o. Jag själv läste boken 2 gånger under en månads tid och kompletterade med frågor på olika sidor. Klarade på första med 57 och jag hade nog inte gjort det om jag inte läst boken.
Gäst 2013-08-04 21:18 ! Citera #
Okej, så ni rekommenderar att läsa boken samt plugga på körkortonline, så kommer man att klara teoriprovet ?
Gäst 2013-08-04 23:24 ! Citera #
Robert123
Okej, så ni rekommenderar att läsa boken samt plugga på körkortonline, så kommer man att klara teoriprovet ?


Läs mitt inlägg här. Gör du sådär kommer du klara provet ska du se!
https://korkortonline.se/forum/3780/
Jossan-88 2013-08-05 23:53 ! Citera #
Robert123
Okej, så ni rekommenderar att läsa boken samt plugga på körkortonline, så kommer man att klara teoriprovet ?


Jag läste boken 4 gånger, gjorde alla tester som min trafikskola hade att erbjuda, gjorde tester på körkortonline samt några få tester på GratisTeori.se
Och jag klarade teorin på första försöket! :D
Men mitt råd är att du ska plugga så som du alltid har gjort för att klara ett prov/test.. Gå inte efter hur andra har gjort, för det är inte säkert att det sättet passar just dig bara för att det passade dom!! :)
Lycka till, berätta sedan hur det gick..
stinaaa 2013-08-11 12:30 ! Citera #
Jag har mitt teoriprov på torsdag ocj jag har pluggat på bra tycker jag. Läst teoriboken 2 gånger och skrivit ner det viktigaste från den på papper. Har även gått en teorikurs men det var länge sen i oktober. jag har klara alla faser A-F och repetitionerna. om man klarar frågorna här och på gratis teori samt på körskolan. Har man täckt upp de mesta av frågorna som kommer på trafikverkets prov?? behöver alla tips jag kan få nu!!!!!
Gäst 2013-08-22 18:32 ! Citera #
Plugga plugga helt enkelt 8-)
ahmedddd 2013-08-24 02:20 ! Citera #
De e värt o testa, sj har jag pluggat i 2 veckor ungefär och har teoriprov på tisdag, senaste dagarna har ja gjort provet här på körkort online och fått 55-64 på ungefär 10 prov. har i princip bara pluggat på denna hemsida 1-2 timmar om dagen ;p

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I dag 21:08
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor