Start > Körkortsforum > Sista teorirepetetion

Sista teorirepetetion

Gäst 2013-07-27 18:17 ! Citera #
Tänker beställa tid för körkort. Men det känns att jag glömde teori - borde repetera.


Vilken metod ska jag använda för att snabbt repetera de frågor som kommer på provet?
Gäst 2013-07-30 00:50 ! Citera #
Om du inte har tillgång till ett datorprogram med frågor eller inte vill göra gratisfrågor på internet för att testa dig är mitt tips att
skumläsa i boken. Alltså bläddra igenom boken och bocka av alla moment. Kan du allt om högerregeln skippar du alla sidor om högerregeln. Detta kan lätt göras på en dag, är det något du är osäker över så kollar du upp vad som gäller.


Men mitt största tips jag kan ge dig kommer under själva teoriprovet. Stressa inte upp dig i onödan (NO SHIT?!), men seriöst, stressa inte upp dig. För när du sitter där vid datorn och trycker på knappen för att starta provet så är det dags att prestera och tiden är inte din vän.

Dock har du gott om tid, om du verkligen kan frågorna Vilket inte bör vara några problem då du anmälde dig till provet av en anledning.
Så med det sagt så kan du egentligen alla eller nästan alla frågor. Frågan är om du fattar frågan och svarsalternativen och kan bedöma vilket svarsalternativ som är mest rätt under den tid du har på dig

1. Läs frågan jättenoga, det är lätt att läsa fel eller misstolka frågan eller ett svarsalternativ så du får fel. Tro mig det är många som fått 51 då 52 krävs för godkänt så varje poäng är viktig.
Så läs och fråga dig själv: ”Vad är det de egentligen frågar efter?”

2. Man kan markera frågor. Dessa är till för du alltid kan gå tillbaka. Och när du gjort sista frågan kanske du kom på att du va osäker på fråga 34 som du kryssmarkerade vilket gör att den är lättare att hitta.

3. Kom ihåg att på bildfrågor så kan du många gånger klicka på bilden för att förstora den. Gör det. Det kan finnas nåt du missade och du vill ju studera bilden noga.

4. Var beredd på att du kan få tänka till lite på vissa frågor. Men kom ihåg att du kan det här. Det är exakt vad som står i boken, bara formulerat på ett annat sätt.

Good luck!
Gäst 2013-07-30 00:50 ! Citera #
Glöm inte att läsa på allt. Inte bara trafikregler utan även frågor om själva fordonet.
Vet du t.ex. hur man kan se att du har helljus på när du sitter i bilen? Och kan du skillnaden mellan halvljus o helljus om du tittar på din bil utifrån?
Gäst 2014-02-28 05:26 ! Citera #
Missade på att tacka för så goda råd! Nu är jag tillbaka till körkortsstudier.

Vad som är bra nu att jag kan i stort köra - så det är bara teori som ligger i vägen och organisationsförmåga.

Just nu tränar jag extra på stadskörning. Samt parkeringen. Ska besöka körkortsonline dagligen, Sveriges bästa sajt.

Planeringen:

1. Kolla idag hur man beställer körkortsprov och körprov. Vilka tider som finns?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov