Start > Körkortsforum > Har du klarat teoriprovet?

Har du klarat teoriprovet?

zikan 2014-10-24 16:14 ! Citera #
Hej kan säga att jag bara pluggade frågorna som fanns här,körde på i en månad med flera tim om dagen,läste aldrig boken.klarade min teoriprov på första försöket,kan bara tillägga att det är viktigt att man veta vad som verkligen menas med en fråga och svaret,det räcker inte att bara memorera rätt svar
chris 2014-10-27 12:40 ! Citera #
I think this website is 80 percent all you need to pass the theory test, remember every body is subjected to different situations. for me i have read the book 3 times, bought the eriksson trafik online test 40 packet, finally till i came to this website, i did not even use the rest of the eriksson. i read all theory here and it was exciting, focus on the text in board letters and those in italics. then anwser 1000 question and you are good.
i answered the 1000 question and i hardly got 80 percent but i read very well those i failed. this is my first trial today and i made 55 to be truefully, it was exactly the questions here.
Gäst 2014-10-30 23:54 ! Citera #
För att klara teoriprovet bör ni läsa genom hela boken 2-3 gånger grundligt. Gå genom trafikregler och läs noga igenom de kapitel ni tycker är enkla. Lätt att man missat något där som kommer på teoriprovet. Sen helt ärligt talat har körkortonline hjälpt mig. Många liknande frågor. Så om ni läser genom boken och gör frågorna här ska ni klara provet utan problem. Lycka till!
Gäst 2014-11-01 00:25 ! Citera #
Klarade igår på min 18:årsdag hela körkortet. Mest nervösa dagen i mitt liv, teoriprov 10 på morgonen i Borås, sedan uppkörning i en mindre stad kallad Kinna ca 4 mil därifrån klockan 13:00 :D Klarade provet med 58/65 rätt, samt uppkörningen där han klagade på att jag körde för fort :? Men han tyckte jag var duktig så jag klarade det :D

Och idag gjorde jag första ensamma resan, gissa hur lång den var ;) 60 mil fram och tillbaka.... :lol: Hämta vapenskåp nästan i malmö :P
Gäst 2014-11-26 20:17 ! Citera #
Jag läste ut boken 1 gång sen så körde jag på körkortsonline 1000 frågor 2 gånger., sen så gjorde jag teoriprovet och klarade den på första försöket, fick 53/65.
MEN
frågorna här på körkortsonline är inte såpass lika som på riktiga teori provet, här är det mer förenklat, på teoriprovet är inte det så förenklat som här.. vilket gör att det blir svårare... jag var tvungen att sitta kvar på provet i 47 minuter för att jag fastna på frågor. men jag klarade på mitt första försök.
N 2017-09-05 12:25 ! Citera #
Jag klarade precis provet. 61 rätt av 65.
Har läst boken en gång (+ett kapitel en extra gång och såklart kollat upp lite saker här och där en extra gång). Gjorde alla faser på elevcentralen så jag fick 70 av 70 minst två gånger. Körde igenom fas U en gång igår kväll och kollade upp de få frågor jag inte kunde.

Gjorde ett par gratistest på nätet för någon dag sedan också.

Det var 3-4 frågor på testet som jag inte kände igen. Någon var idiotenkel (typ att man ska lämna företräde om man backar ut på en väg) och någon var antydan till obegriplig (vad man ska fokusera på i första hand i någon väldigt konstig situation).

Ungefär hälften av frågorna var extremt enkla, en fjärdedel krävde att man tänkte till en extra gång och 25% krävde att man faktiskt förstår saker på riktigt och tänker till.

Majoriteten av frågorna jag fick handlade om trafikregler. Ganska många om säkerhet och några få om miljö, fordonet m.m.
Lidene 2017-11-01 17:23 ! Citera #
Så lyckling har klarade teori prov idag. med 55 pöent. för fjarde gången. glad att hade fortsätta för att var trött att studera. att läser. bok är mycket viktig att läsa och bok studiehäftet. så kunde klara mej.
Christian 2017-11-03 11:29 ! Citera #
Jag har inte klarat teori provet än har prov i februari nästa gång.
Gäst 2017-11-03 12:39 ! Citera #
Christian 2017-11-03
Jag har inte klarat teori provet än har prov i februari nästa gång.
Då har du tid på dig att plugga till provet iaf :D
Christian 2017-11-03 14:22 ! Citera #
Problemet är att jag blir så jäkla nervös..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo