Start > Körkortsforum > Hur tänker ni under teoriprove…

Hur tänker ni under teoriprovet?

GästA 2012-11-12 20:22 ! Citera #
LinaE:

Jag tror du har god chans om du klarar alla distanstesten med god marginal. Jag hade 20 koder som jag köpt av trafikskolan men jag gjorde bara ca 8, dock höll jag på lite med bonniers trafikskola och olika test på nätet men du borde inte ha några större problem om du nogrant gör teorin. Stressa inte!
Same 2012-11-14 23:58 ! Citera #
Det är såklart viktigt att vara förbredd och ha pluggat. Det finns vissa kluriga frågor man troligen inte klarar då.

I vilket fall, det jag gjorde var att jag läste igenom frågan noga och dessutom svaret. Jag tänkte ”detta svar är rätt” och sedan kollade jag på de andra frågorna för att se om jag kunde utesluta dessa. Detta tog mig cirkus 20 minuter, sedan gick jag om hela provet igen. Då läste jag genom frågan väldigt noga och kollade om jag ansåg jag svarat rätt.
Jag utnjyttade tiden och hade bara en minut kvar när jag avslutade provet.

Fick 61 av 65. :)
CarroS 2013-05-26 11:57 ! Citera #
Hua!!! Jag har prov imorgon. Mina lärare säger att jag har goda marginaler på körskolan och deras frågor. Jag har läst igenom och gjort massa andra tester på internet och klarat dom.
Min tanke ställning är ”jag kan det här” och jag kan det!!! Om jag inte klarar teorin imorgon så är det bara otur har de sagt och så har man gått 4 teori kurser på körskolan på 1 år... Hoppas jag klarar detta :/ är sjukt nervös!!!!!!!!! Kram
Wakkoanna 2013-05-28 20:01 ! Citera #
Mina tips är läs noga... Står det tex ska eller bör osv....uteslutningsmrtoden är bra med... Har du pluggat ordentligt vet du vilka alternativ som är fel.....
Lägg inte så stor press på det... Det är ju faktiskt ingen som skjuter dig om du kuggar.

Lycka till
Peppan 2014-02-17 17:41 ! Citera #
Jag är nu igång i gen och försöker ta körkort efter 11 års uppehåll. Kom så långt att jag gjorde teoriprovet 11 gånger sedan gav dom mig muntligt och körde upp en gång och var så nervös att jag satt och visslade hela tiden vilket jag annars aldrig gör. Tänker satsa på vanlig skrivning denna gång och ska göra den i april men är redan nervös. Ge inte upp för det är bortkastade pengar och jag ångrar så att jag gav upp! Lycka till!
OskarW 2014-10-08 21:03 ! Citera #
Man har ju olika läggnings för teoridelen och för min del gick det väldigt bra (63 rätt).

Jag använde mobilen och körde frågor undertiden jag pendlade till jobb, en timme här och där. Skrev alltid upp alla fel jag gjorde och även alla frågor jag var osäker på för att med säkerhet kolla om jag tänkt rätt eller fel.

Jag tror det sista var det viktigaste - fram för allt tillsammans med att göra lite i taget och inte allt över en natt.
VroomVroom 2014-11-20 23:50 ! Citera #
Som jag sa förut så har jag endast gjort testet 1 gång. Men jag fick 40 något och det var utan att jag hann gå tillbaka till frågorna jag markerade och hann inte typ med 10 st frågor. Kvinnan som satt där så också att jag fick rätt högt för min första gång och gav mig en liten positiv push iaf, o det var bra.

Men jag försökte läsa frågorna samt svaren ordentligt men tiden rinner verkligen skit snabbt tycker jag, nån som håller med? Det är ju trots allt 70 frågor.

Men det är nog det jag tänker på mest. För det brukar ju bli så att de ställer en del kluriga frågor som gör att man måste läsa saker ordentligt, och gör man det så hinner man inte, men trycker man bara snabbt in svar så missar man ju sådana saker.

Det är iaf hur jag kände.
Jon 2016-02-09 16:36 ! Citera #
Hej jag behöver tips för teori. Jag sitter och plugga nästa helg dagen bara repetera. Hur gör ni att klara teori tips. Jag har proven nästa vecka.
Gäst 2016-02-09 20:09 ! Citera #
Jon 2016-02-09
Hej jag behöver tips för teori. Jag sitter och plugga nästa helg dagen bara repetera. Hur gör ni att klara teori tips. Jag har proven nästa vecka.
Mitt tips är att inte plugga hela dagarna, bättre att plugga lite då och då än att sitta länge och rå plugga...
Jon 2016-02-10 11:04 ! Citera #
Var ska jag fokusera mer i bok eller frågor på trafikskolan.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor