Start > Körkortsforum > Hur tänker ni under teoriprove…

Hur tänker ni under teoriprovet?

killer 2012-06-07 17:28 ! Citera #
Tusentals ungdomar kör varje dag utan körkort? Vad lever du i för värld?

Känns som att du inte borde ha sökt det där jobbet från allra första början där du behöver B-körkort eftersom du inte verkar redo för att ta körkort. Sluta hetsa. Kanske ska du skjuta upp det något år eller är det en absolut nödvändighet för dig att ha körkort? Jag tycker inte att du ska ge upp, men dem här reglerna gäller ALLA som tar körkort och om man inte klarar av teoriprovet så har man inte tillräckligt med kunskap för att köra där ute på vägarna, det är trots allt en ENORM respekt man måste ha för trafiken.



Coopah ; Jag lever i samma värld som du, där ungdomar tar risken att köra bil utan körkort pga att dem är lata, kriminella eller har dålig ekonomi. Jag säger inte att jag ska ta den vägen. Jag har inte sökt något jobb, utan en släkting är påväg att fixa något där. Varför ska jag inte vara redo för körkort? Och hur kan du förvänta dig att jag ska sluta hetsa? Tror du att det är så lätt? Och vad har respekt för trafiken att göra med om man klarar teorin eller inte - jag har - varje gång jag kör ute i trafiken stor respekt för mina medtrafikanter och att jag har klarat uppkörningen är väl ett bevis på det? Sist jag kollade på mitt protokoll så stog det att jag hade bra samspel. Och att man inte klarar teoriprovet behöver inte alltid betyda att man kan för lite, det kan också - som i mitt fall vara en kombination av att vara nervös/tankspridd/koncentrationssvårigheter osv. Om jag ständigt skulle få resultat som 30-40 på provet - ja då kan jag hålla med dig om okkunskapen, men inte i detta fall. Har t.o.m kuggat med 51 poäng.
Gäst 2012-06-09 20:58 ! Citera #
Det var tråkigt, tänk om man kunde ha en giltighetstid på ett år istället. 2 månader är på tok för kort tid.

De tjänar mycket pengar.-
Tess 2012-06-10 18:51 ! Citera #
Tråkigt.. Jag ser mig själv i samma sits ifall jag misslyckas nästa vecka :/

Jo det känns ju rätt trist att många kör omkring utan körkort, när en annan kämpar för sitt :? och finns så betydligt själviska trafikanter som istället inte borde fått körkort, när en annan är väldigt riskmedveten och hjälpsam.

Men systemet kan man dock inte göra så mycket åt, men det finns speciella prov annars. Ex. muntligt, eller extra tid för skrivningen. Ifall det skulle hjälpa dig bättre?

Ett tips: Tala inte nödvändigtvis om för folk när du har prov, samt uppkörning. Så slipper man det där jobbiga att behöva berätta att man kuggat :p jag försöker undvika det :lol:

Träna mera och plugga så mycket som möljligt, om du har trafiklärare kan du ställa frågor till henne/honom. Testa gå på en teorikurs, man lär sig troligtvis enklare på det sättet. Men gör det isåfall tätt inpå teoriprov, så du inte glömmer :p Det är bara att hoppa på´t igen, när du verkligen känner dig redo. Fast jag skulle nog troligtvis gräva ner mig i ett par veckor ifall jag kuggar :lol:
Tess 2012-06-10 19:00 ! Citera #
Ett annat tips: Gör massa teoriprov på nätet och skriv ner allt du inte kunde och koncentrera dig mer på att lära dig de. Låt någon förhöra dig och låt din handledare ställa frågor kring trafiksituationer till dig :o)
killer 2012-06-10 22:55 ! Citera #
Tess ; Muntligt är något jag borde testat/gjort för längesen, och det kommer jag göra ifall jag kuggar mitt sista teoriprov som jag har nu på tisdag i gävle - bor förövrigt i Sthlm. Har alltid haft koncentrationssvårigheter, dock inga lässvårigheter. Jo ska plugga intensivt inatt och imorgon, sen är det ju dags :)
killer 2012-06-10 22:55 ! Citera #
Tess ; Muntligt är något jag borde testat/gjort för längesen, och det kommer jag göra ifall jag kuggar mitt sista teoriprov som jag har nu på tisdag i gävle - bor förövrigt i Sthlm. Har alltid haft koncentrationssvårigheter, dock inga lässvårigheter. Jo ska plugga intensivt inatt och imorgon, sen är det ju dags :)
killer 2012-06-10 23:24 ! Citera #
Håller på med sluttester nu. Ska plugga hela natten, får hela tiden resultat mellan 50-53, måste hinna med få godkänt senast imorgon kväll, att rätta är dock viktigare för det är då man lär sig bäst. Är lugn, sansad & koncentrerad. Behöver körkortet mer än allt annat just nu..
Micke78 2012-06-11 00:26 ! Citera #
Killer
Gör du gratis testet härinne eller har du köpt dom 1000 frågorna som finns att köpa här?
Annars vet jag två gratis sidor som du kan testa på. På den ena sidan behöver du bara logga in med ditt Facebook konto, och den andra är det bara att registrera dig som användare. Frågorna på bägge sidorna påminner mycket om dom som finns här att köpa, men med en betydligt bättre fördel... Dom är gratis! :D
Gäst 2012-06-11 13:53 ! Citera #
killer
Håller på med sluttester nu. Ska plugga hela natten, får hela tiden resultat mellan 50-53, måste hinna med få godkänt senast imorgon kväll, att rätta är dock viktigare för det är då man lär sig bäst. Är lugn, sansad & koncentrerad. Behöver körkortet mer än allt annat just nu..


Du pluggar helt fel, plugga max 1h,1h 30min. råpluggar man en hel natt blir det soppa av det hela
Gäst 2012-06-12 02:50 ! Citera #
Lycka till inför provet!
Säg hur det gick, så att vi nyfikna får veta :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor