Start > Körkortsforum > Kuggad idag, pga av nervösitet…

Kuggad idag, pga av nervösitet.

Förarprövaren 2016-05-26 22:25 ! Citera #
Gäst 2016-05-26
När jag säger att kameran skulle kunna ha en kompletterande funktion betyder inte det att instruktören inte står för helhetsbedömningen utan att den skulle kunna vara ett verktyg att komplettera inspektörens bedömning. Jag föreslår inte att man byter ut instruktören precis som jag inte föreslår att man byter ut domaren i en fotbollsmatch men hur många gånger har vi inte sett på repriser att domare gjort felaktiga domslut?
Ja men då handlar det om en enstaka händelse och inte en serie händelser vilka ofta hör ihop med varandra. För att förstå måste du nog ha arbetat som inspektör ett tag...
RandalfTheGrey 2016-05-26 23:22 ! Citera #
Kör du mot rött ska du inte ha körkort. Det har inget med nervositet att göra. Det ska sitta i ryggraden. Jag skulle jämföra nervositeten under uppkörning med att kunna hantera stressfulla situationer i trafiken när du väl har körkort.

Om du inte kan köra på ett trafiksäkert sätt på grund av nervositet så kommer du knappast att kunna hantera stressfulla situationer i trafiken i framtiden heller. Bara att öva mer tills det sitter. Det är både för din och dina medtrafikanters skull. För att vara nervös inför och under en uppkörning är normalt. Lycka till! :)
Gäst 2016-05-27 10:40 ! Citera #
RandalfTheGrey 2016-05-26
Kör du mot rött ska du inte ha körkort. Det har inget med nervositet att göra. Det ska sitta i ryggraden. Jag skulle jämföra nervositeten under uppkörning med att kunna hantera stressfulla situationer i trafiken när du väl har körkort.

Om du inte kan köra på ett trafiksäkert sätt på grund av nervositet så kommer du knappast att kunna hantera stressfulla situationer i trafiken i framtiden heller. Bara att öva mer tills det sitter. Det är både för din och dina medtrafikanters skull. För att vara nervös inför och under en uppkörning är normalt. Lycka till! :)
+1 på det inlägget

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 20:10
4
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov