Hej! Jag har råkat ut med en sådan kvinna, äldre kvinna. Jag körde helt OK, vid backning tittade omkring, i speglarna och bakåt, vid påfart till motorväg kom en lastbil och jag var tvungen säng fart och blev kuggad på grund av de. Allt annat var helt 100% perfekt och de felen var inte sådana att man blir kuggad. Väldigt konstigt att inspektören kugga på det här sättet. Så är det inte något nytt från kvinnan i Kungälv. Om jag får nästa gång henne då säger jag direkt nej och lämnar provet. Man får inte blir godkänd av henne hur som helst bästa man har kört. Det är bara sak av otur att få sådan inspektör.
Samma här, sa till henne att jag kom från Göteborg och det första hon gjorde var att lura in mig i en gågata som är kopplad till en rondell (finns 2 sådana rondeller i hela Sverige).
Med tanke på att jag aldrig har sätt en gågata kopplat till en rondell innan så trodde jag att det var ett gångfartsområde.
Men nej, de fick jag underkänt för...
Hon sa följande:
- Sväng vänster i rondellen (Inte sväng åt ”fösta tillgängliga vänster” utan ”sväng vänster”)
Bild 1: i.imgur.com/YJzR7iI.jpg
Bild 2: i.imgur.com/CdRH7Fv.jpg
Funderar på att anmäla henne till Trafikverket eftersom att detta förmodligen inte är tillåtet.