Start > Körkortsforum > Kan någon ge tips på hur man k…

Kan någon ge tips på hur man klarar teoriprovet? :P

en kille 2018-05-29 10:51 ! Citera #
Har haft mitt teoriprov 3 gånger nu för am och jag får resultaten 50 - 51 - 51 på denna sida brukar jag få 70 av 70 rätt och tycker att jag borde klara det kan någon jävligt snäll människa hjälpa mig kommer ge upp snart! :x :x :x :x :x
Gäst 2018-05-29 11:37 ! Citera #
en kille 2018-05-29
Har haft mitt teoriprov 3 gånger nu för am och jag får resultaten 50 - 51 - 51 på denna sida brukar jag få 70 av 70 rätt och tycker att jag borde klara det kan någon jävligt snäll människa hjälpa mig kommer ge upp snart! :x :x :x :x :x
Pluggar du bara via denna sida?

Det avråder jag dig från att göra då denna sidas frågor inte är speciellt utmanande, utan denna sida ska bara användas som ett komplement till ditt pluggande. Det bästa du kan göra är att läsa körkortsboken...

Lider med dig!

Kämpa på!!!
Gäst 2018-05-29 12:03 ! Citera #
Där fick jag svar på min fråga vid första klicket! Körkortsboken. Skall hjälpa en somalisk flicka att få körkort, o vi har kollat på på olika alternativ - o inte minst priser!
Gäst 2018-05-29 13:00 ! Citera #
Gäst 2018-05-29
Pluggar du bara via denna sida?

Det avråder jag dig från att göra då denna sidas frågor inte är speciellt utmanande, utan denna sida ska bara användas som ett komplement till ditt pluggande. Det bästa du kan göra är att läsa körkortsboken...

Lider med dig!

Kämpa på!!!
...om man lär sig frågorna utantill spelar det ingen roll om de är svåra eller lätta, man får alltid full pott. Misstänker att det är det som personen gjort i detta fall....
Gäst 2018-05-29 14:30 ! Citera #
Gäst 2018-05-29
...om man lär sig frågorna utantill spelar det ingen roll om de är svåra eller lätta, man får alltid full pott. Misstänker att det är det som personen gjort i detta fall....
Det är sant, men om man läser boken så har man en större chans att lära sig varför det ska vara på ett visst sett, och varför en regel gäller just där...Tror det är betydligt lättare att drabbas av ytinlärning när man sitter framför datorn eller en app och bara pluggar på olika test i jämförelse med om man läser en bok.
Gäst 2018-06-04 09:25 ! Citera #
Gjorde teoriprovet förra året o klara det.

Använde denna sidas frågor...kan säga att hade jag nött dem endast så hade jag kuggat helt klart.

Läste igenom boken, den ger jävligt mycket......läste igenom den ordtentligt på 3 dar......

Då nöter man endast frågor på denna sida så man får full pott dvs lär sig frågorna så kommer man kugga.

Det man måste göra är att läsa frågan och FÖRSTÅ den......gör man det så kommer man klara det
Sameem 2018-06-04 23:58 ! Citera #
Så här lyckades jag med mina alla 3 teori prov.

Började läsa alla böcker om teori provet (körkortsboken, trafik säkerhet, vägmärken och väg markeringar) läste även teorien viktigaste punkter här på körkortonline.se. Sedan sammanfattade alla de där böckerna alltså plockade ut det som jag tyckte är väldigt viktigt. Det blev 20 sidors sammanfattning. Första provet gjorde jag för 6 månader sen och fick 59, men tyvärr har kuggat uppkörningen alla 3 gånger. Så när jag görde behövde jag inte läsa något annat utan repeterade min egen sammanfattning och fick då 58. Likaså gjorde inför 3de teoriprovet alltså läste inget annat utan 2 dagar förre provet repeterade min egen sammanfattning och klarade teorien i fredags första juni med 56. Så min tips till dig blir att sammanfatta allt du tycker är viktigt.
Gäst 2018-06-06 11:48 ! Citera #
När jag tog kortet så läste jag boken en gång och använde ta körkort appen. För att vara säker på att man faktist kunde frågorna så ställde jag ett ”varför?” Efter varje svar. Var jag inte helt säker på varför svaret var som kag svarat sp markerade jag frågan och kollade upp det.

Fick 62 i första och enda provet
Bo 2018-06-07 20:02 ! Citera #
Sameem 2018-06-04
Så här lyckades jag med mina alla 3 teori prov.

Började läsa alla böcker om teori provet (körkortsboken, trafik säkerhet, vägmärken och väg markeringar) läste även teorien viktigaste punkter här på körkortonline.se. Sedan sammanfattade alla de där böckerna alltså plockade ut det som jag tyckte är väldigt viktigt. Det blev 20 sidors sammanfattning. Första provet gjorde jag för 6 månader sen och fick 59, men tyvärr har kuggat uppkörningen alla 3 gånger. Så när jag görde behövde jag inte läsa något annat utan repeterade min egen sammanfattning och fick då 58. Likaså gjorde inför 3de teoriprovet alltså läste inget annat utan 2 dagar förre provet repeterade min egen sammanfattning och klarade teorien i fredags första juni med 56. Så min tips till dig blir att sammanfatta allt du tycker är viktigt.
Hej Sameem,

Kan du dela med dig av din samanfattning 8-)

Tack!
Mimmi 2018-10-11 11:48 ! Citera #
Har precis klart mig uppkörningen på en gång i Västerås, hon va hur snäll som helst, hade godkänt sååå glad.
Igår hade jag kuggat med teorin, men tyvärr hade jag underkänt, va skit nervös och helt slut i huvudet, då kuggade jagUndrar om ni har nån tips för att klara man sig på teoriprovet?
Den här sidan räcker inte till teoriprovet heller, när jag hade teori igår då var det helt annorlunda :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo