Start > Körkortsforum > Kan någon ge tips på hur man k…

Kan någon ge tips på hur man klarar teoriprovet? :P

Nor 2016-08-02 02:04 ! Citera #
Hej hur klarar man på bästa sätt teoriprovet på fösrta försöket??
Gäst 4 2016-08-02 12:12 ! Citera #
Nor 2016-08-02
Hej hur klarar man på bästa sätt teoriprovet på fösrta försöket??
Man pluggar, pluggar och pluggar lite till!!
Det finns inga genvägar...
InteSmart 2016-08-03 07:20 ! Citera #
Nor 2016-08-02
Hej hur klarar man på bästa sätt teoriprovet på fösrta försöket??
Teoribok? vad annars?

Du ska hålla sig till överinlärning än ytterst. Annars klassificerar man dig en trafikfarlig person
Gäst 2017-06-10 10:47 ! Citera #
Klarat praktiken men inte teorin 3ggr har jag failat nu.. och typ samma frågor. Jag kan säga att frågorna finns inte i boken eller på testen utan dom har med klar synthet och göra. Svaren ser väldigt lika ut! Så ett super tips är läs svaren flagga gå tillbaka kolla tänk så det knakar
Nick 2017-06-11 11:43 ! Citera #
Nu tror jag inte direkt studieteknik behövs för körkortsteori, men läs igenom din kursbok och ha en ifrågasättande inställning - det är så djupinlärningen kommer.

En annan sak som är viktig är att, detaljer är viktigt. Bredd, längder, regler etc skall minnas exakt. Det kan tyckas låta jobbigt, men börja läsa i god tid och ifrågasätt varför du tror dessa regler finns; då börjar du förstå och till skillnad från många andra inte glömmer av, och kommer ha bättre förutsättningar att ta bra beslut i trafiken. Gör detta och jag möter dig mer än gärna på vägarna! ????

I körkortsteori funkar denna studieteknik finemang eftersom vi lättare accepterar något (förstår) när vi vet varför. Detta är en studieteknik jag vill rekommendera allmänt. I ma/fysik är principen samma, men vi satisfieras inom annat ”ramverk”; axiom, satser, bevis, experiment, etc.
Nick 2017-06-11 11:44 ! Citera #
:) * inte
Gäst 2017-06-24 14:47 ! Citera #
:scared: har terori prover snart, min papp säger till mig att plugga men jag hatar att plugga vad ska jag göra?!
Gäst 2017-06-24 15:50 ! Citera #
Gäst 2017-06-24
:scared: har terori prover snart, min papp säger till mig att plugga men jag hatar att plugga vad ska jag göra?!
Skojar du eller?

Vill du klara teorin så finns det inget annat sätt en att plugga...
Gäst97 2017-06-27 15:12 ! Citera #
Det bästa sättet att klara teoriprovet är att plugga ihjäl sig, liksom inte stressa och ha god tid på sig att lära sig allt. Under perioden man övningskör så det blir lättare att förstå sig på sammanhangen. Varför och hur det är som det är. Att söka djupare förståelse är väldigt viktigt.

Gjorde teoriprov idag och fick 57 av 65 rätt (krav 52). Godkänt! Det gick väldigt bra, var ganska nervös och stressade lite. Fastän jag har pluggat teori varje dag senaste 2 månaderna. Det kändes svårt också, problemet hos mig var att trafikverkets datasystem krånglade så att allt fastnade och man fick typ vänta 5 minuter på varje fråga under tiden.

Bästa tipsen är att:
1. Investera tid - Plugga i lugn och ro, förstå allt i djupaste detalj.
2. Plugga rätt - Tidpunkt på dagen, läs boken.
3. Kom i tid till Trafikverket speciellt om man kommer med pendeln. Oftast strul.
Gäst 2017-06-27 22:42 ! Citera #
Gäst97 2017-06-27
Det bästa sättet att klara teoriprovet är att plugga ihjäl sig, liksom inte stressa och ha god tid på sig att lära sig allt. Under perioden man övningskör så det blir lättare att förstå sig på sammanhangen. Varför och hur det är som det är. Att söka djupare förståelse är väldigt viktigt.

Gjorde teoriprov idag och fick 57 av 65 rätt (krav 52). Godkänt! Det gick väldigt bra, var ganska nervös och stressade lite. Fastän jag har pluggat teori varje dag senaste 2 månaderna. Det kändes svårt också, problemet hos mig var att trafikverkets datasystem krånglade så att allt fastnade och man fick typ vänta 5 minuter på varje fråga under tiden.

Bästa tipsen är att:
1. Investera tid - Plugga i lugn och ro, förstå allt i djupaste detalj.
2. Plugga rätt - Tidpunkt på dagen, läs boken.
3. Kom i tid till Trafikverket speciellt om man kommer med pendeln. Oftast strul.
Måste säga att det du har skrivit är MYCKET BRA TIPS!!!

Tänk om dom flesta gjorde samma sak istället för att börja råplugga bara några dagar innan provet. Sedan skriver dom på denna sida att teorin var skitsvår och hade krångliga frågor, Hur kan dom ens tro att dom kan klara teorin om dom inte börjar plugga i god tid innan skrivningen... Men är man slö så får man stå för det när man inte blir godkänd..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo