Start > Körkortsforum > Kan någon ge tips på hur man k…

Kan någon ge tips på hur man klarar teoriprovet? :P

Marie 2011-09-16 11:03 ! Citera #
Hej! :) Jag har teoriprov nu på tisdag och jag vill så gärna klara teoriprovet men jag är rädd att jag inte klarar det. Kan någon ge tips på hur man klarar teoriprovet? :) Ge flera tips! Helst så många du kommer på! :) Vore hemst tacksam! :)
Ricky 2011-09-16 11:55 ! Citera #
Vad, vart, och hur mycket har du pluggat hittills?
Gäst 2011-09-16 12:01 ! Citera #
Marie
Hej! :) Jag har teoriprov nu på tisdag och jag vill så gärna klara teoriprovet men jag är rädd att jag inte klarar det. Kan någon ge tips på hur man klarar teoriprovet? :) Ge flera tips! Helst så många du kommer på! :) Vore hemst tacksam! :)


Det är svårt att förbereda sig med så kort varsel. Men det du bör göra är att fortsätta nöta på teorin. Om du känner dig redo så svara på några frågor på denna hemsidan, pärmarna eller vilka frågor som helst som du har tillgång till. Försök att inte stressa, om du misslyckas kan du alltid göra om provet :) Lycka till!
Gäst 2011-09-16 12:15 ! Citera #
Läs bok mycket och gör tester på dator/online
Gäst 2011-09-16 13:56 ! Citera #
* Det du bör göra i förväg är naturligtvis att plugga teorin, göra tester och sånt. Försök komma i säng i tid kvällen innan, så du är så utvilad som möjligt.
* När du väl sitter där och skriver provet så tänk på att läsa frågorna riktigt noga innan du svarar och håll isär begrepp. Frågas det efter när det är vinterdäcksförbud, så gäller det att inte läsa dubbdäcksförbud till exempel.
* Fokusera inte så mycket på vad som händer om du inte klarar provet - det är bara att göra om det tills det blir godkänt, det är inte hela världen om man misslyckas. Fokusera istället på frågan framför dig. Resultatet kan du engagera dig i när du är klar istället. Det blir bara svårare om man ska sitta och fundera över det samtidigt som man ska svara på frågorna.
Jonte 2011-09-16 14:08 ! Citera #
Och som jag har uppfattat det så är det alltså Dubbdäcksförbud t.om 16 april - 30 september. Detta gäller alltså INTE vinterdäck, Det är tillåtet att köra med vinterdäck efter 15 april beroende på väglag, misstankar på halt väglag kan förekomma och liknande.

Sedan finns det även friktionsdäck (som kan användas året runt) :)
Gäst 2011-09-16 21:48 ! Citera #
Jag har teori och uppkörning nu på måndag då för ni lite information av mig
Tess 2012-06-06 22:15 ! Citera #
Det är dubbdäcks förbud mellan 16 april - 31 september. Men däremot får man använda dubbdäck utöver den perioden om vinterväglag råder.
Friktionsdäck = vinterdäck utan dubbar.

Har teoriprov på Tisdag! Hoppas jag klarar det!! :D
killer 2012-06-06 22:18 ! Citera #
Jag har teoriprov imorgon. HAr godkänd uppkörning men om ja kuggar imorrn är det kört. Uppkörningen går nämligen ut den 13;e.
Tess 2012-06-07 20:52 ! Citera #
Gick det bra på teoriprovet idag?
Måste vara jobbigt om man blir tvungen att göra om båda delarna om man kuggar på ena. Blir mitt första prov och uppkörning nästa vecka och man hoppas självklart att båda blir godkända. Jag är betydligt mer nervös för uppkörningen än teoridelen. Så verkligen nice att du iaf klara uppkörningen.. då klarar du nog körningen säkerligen igen ifall du olyckligtvis behöver göra om den ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor