Gäst 2020-07-10
Nä, trafikverket tjänar givetvis inget men körskolorna gör det.Min körskola har just bokat in 9 lektioner som jag måste genomgå för att få köra upp med dem. 6 av dem är för att kolla av om jag kan (det trodde jag var vad själva uppkörningen var till för..) och 3 st ska vara repetition inför. Fast jag har kört massor privat och de hittade inget fel på min körning vid förra tillfället i stad och på landsväg. 720kr/lektion som inte är lektioner utan typ uppkörning inför uppkörning. Så skulle det varit i skolan va? Måste ha ett test så att vi sedan kan ha själva provet. Lite kaka på kaka kan jag tycka.. Och extra pengar till körskolan. Sicket jävla system.
Det säger då inte så mycket tyvärr då denna personen kanske inte tittar på rätt saker vad du måste kunna för klara en uppkörning.
Liten jämförelse:
dom som kommer till idol säger att min mamma tycker jag sjunger jätte bra så borde gå vidare..
Fast det innebär ju inte att man kan sjunga.
Och tycker du bilskolan försöker blåsa dig på pengar (finns sådana klart)
Så är det fritt att prova en annan skola för att få ett annat utlåtande eller boka uppkörning själv, måste inte gå via skolan.
Mvh
Piraten