Start > Körkortsforum > Hur snabbt kan man ta körkort?

Hur snabbt kan man ta körkort?

gurra 2016-05-24 16:49 ! Citera #
Jag tog mitt på 5 dagar :)
sune 2016-05-27 00:40 ! Citera #
Jag tog mitt på 25 minuter. 8-)
Caroline 2016-07-17 13:41 ! Citera #
Tog mig ca 3 månader.
Gäst 2016-07-17 15:53 ! Citera #
sune 2016-05-27
Jag tog mitt på 25 minuter. 8-)
Ja sune, teorin är 50 min och uppkörning minst 45min. Så 25 minuter är dessvärre omöjligt. Sedan har du risk 1 på ca 3h och risk 4 på 4h.
Så runt 9 timmar är vad det minst kan ta.
Gäst 2016-07-17 15:55 ! Citera #
Gäst 2016-07-17
Ja sune, teorin är 50 min och uppkörning minst 45min. Så 25 minuter är dessvärre omöjligt. Sedan har du risk 1 på ca 3h och risk 4 på 4h.
Så runt 9 timmar är vad det minst kan ta.
Risk 1:an och risk 2:an känner jag till, men vad är risk 4:an??? :D :D

Annars håller jag med dig, men den där Sune har ofta skrivit en massa skit härinne..
Försök att bara ignorera hans inlägg så slutar han snart :D
Jesper 2016-07-17 18:24 ! Citera #
Det tog mig 4 månader.
Gäst 2016-07-18 01:58 ! Citera #
Gäst 2016-07-17
Risk 1:an och risk 2:an känner jag till, men vad är risk 4:an??? :D :D

Annars håller jag med dig, men den där Sune har ofta skrivit en massa skit härinne..
Försök att bara ignorera hans inlägg så slutar han snart :D
Skrev fel okej?;)
Gäst 2016-07-18 02:55 ! Citera #
Sophie 2011-01-14
Hej!

Har nu fått lite brått med att ta körkort och funderar över hur fort det är möjligt att fixa den så kallade ”vanliga vägen”, alltså inte intensivkurs. Har ganska mycket körvana och känner mig säker bakom ratten men har ännu inte tagit någon körlektion. Min största rädsla är som för många, teorin men har testat gratistestet här på webbplatsen och det gick bra så ska skaffa medlemsskap här samt köpa körkortsboken. Någon som har minne av hur lång tid det tog från det ni startade med körkortet tills det ni fick det i handen?

Lycka till alla!

Sophie
Hej,

Vanliga vägen : Jag själv gick aldrig i trafikskola etc. utan hade en släktning som var min handledare. Började förra året
i november. Vi körde nästan varje dag ett par timmar. Klarade förarprovet första gången (i maj) men kunskapsprov
gick inte så bra första gången.(Hade inte så mycket tid då pluggade för tentan hade massa prover i plugget) men i juni
började plugga ordentligt som du gratis test på webb platsen såsom bok. Klarade provet andra gången 6/7 och fick körkortet.
Man behöver inte gå i trafikskolan om man har någon bekant etc. som kan ställa upp som handledare. Som har tid att ställa upp ”ofta”.!
Det är onödigt att lägga massa pengar på trafikskolan när privat du klarar med några tusen lappar.
Det är jätte billigt likaså att med handledare du kan köra hur ofta som du vill samt välja vilka vägar du vill med din handledare.
Har polare som har gått i trafikskolan & det tar typ evigheter då man har inte råd att betala typ 13.000 +kr. beroende hur
och köra 2-3 ggr /v. typ 45 min. /gång.

Lycka till med körkortet
Caroline 2016-08-07 22:22 ! Citera #
Tog mitt på 3 månader :)
Gäst 2016-08-11 18:38 ! Citera #
Om du inte brytt dig om att ta lappen förens nu, så varför stressa?

Jag har körvana sedan innan och vet att jag kan köra bil, det jag är stressad över är kunskapsprovet (hur de kommer till att vrida och vända på frågorna).

Stressa inte, ge dig iaf 3-6 månader så att du vet att du tar det på första försöken, lär dig ordentligt så att kunskapen kommer till att sitta i! Som så många andra har skrivit här efter de kuggat kunskapsprovet eller förarprovet, de mår skit och deras självförtroende går i bott.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor