Start > Körkortsforum > Hur många lektioner är det i g…

Hur många lektioner är det i genomsnitt?

Gäst 2016-10-26 19:32 ! Citera #
Zara 2016-10-26
Hej
Hallå
Gäst 2016-10-26 20:26 ! Citera #
You can not guess how many lessons should be taken to through. Scanning & blind corners are important to mastered. I had taken 5 full lessons and cleared in first go.
Gäst 2016-10-27 10:34 ! Citera #
Jag tog 40 lektioner på körskola, dyrt blev det med körkort. Men värt varje krona!
Gäst 2016-12-11 13:24 ! Citera #
Min bilskollärare så ungefär detta. Skulle gissa på att medianen i antal lektioner är kring 20 stycken. Det är ungefär så mycket du behöver. Sedan beror det också på om du kan köra med någon annan. Skälet till varför medianen är 20 och inte 40 beror antagligen på att de flesta kör en massa med föräldrarna, sambo eller någon annan så kostnaderna går ned. Min uppfattning är att om du kan köra mycket hemma så behöver du inte mer än 20-25 lektioner. Jag har aldrig träffat någon som har tagit mer än 30 lektioner. En kompis till mig tog körkort i gymnasiet. Han började övningsköra när han var 17. Han hade en teorilektion i veckan och en dubbel körlektion i veckan (oftast på helgen) under en termin. Jag tror han tog totalt 30 dubbla körlektioner samt gick på 15 stycken teorilektioner. Några dagar efter han fyllde 18 tog han sitt körkort med ett fel på teoriprovet och en klanderfri uppkörning. Hans farsa köpte en bil till honom när han fick sitt körkort. Hans första bil var en begagnad BMW Z4. Rätt galet. När jag tog mitt körkort fick jag ingenting av mina föräldrar. De sade mer: Du skall vara glad att vi övningskörde med dig och att vi betalade hälften.
Trolololol! 2017-03-01 20:38 ! Citera #
Först skriver du ”Jag har aldrig träffat någon som har tagit mer än 30 lektioner” för att några rader längre ner skriva ”En kompis till mig tog körkort i gymnasiet. Jag tror han tog totalt 30 dubbla körlektioner.”

Han tog alltså 60 st körlektioner, lol!
Gäst 2017-03-16 12:51 ! Citera #
En annan intressant faktor i den här diskussionen kan ju vara längden på lektionerna?
Ser att många pratar om sina lektioner som är 40 min. På min skola var alla 80 min.
Så det kan ju förklara varför så många tycker det låter mycket/lite med 15 eller 30 lektioner.
Natalie Bennet 2024-04-03 22:04 ! Citera #
Nervös hur många lektioner har ni
Jimmie 2024-04-03 22:39 ! Citera #
Tog 20 hittils, men ångrat redan att jag tog såhär mycket lektioner, med tanke på att jag inte ens kunde teori när jag påbörjade övningköra med en privat skola. Rekommenderar till alla därute som ska ta körkort, Läs teori först sedan tar lektioner, för ni kommer minst behöva ta minst 2 om du kan teorien. :|

Lycka till!
Gäst 2024-04-04 12:41 ! Citera #
Tror jag tagit 17 lektioner med 2 till bokade, landar alltså på 19 då. Dock är dom på 40 min så brukar boka in 2 samtidigt, alltså en dubbel. så egentligen blir det väl inte riktigt 19 eftersom att 1 lektion är ganska kort. Osäker dock.
Vet att vissa andra körskolor har 1 timme per lektion, jämfört med det så är ju mina 20 min kortare per lektion.
Har uppkörning på tisdag, får se om jag måste ta mer lektioner efter det, dock börjar pengarna ta slut så får se hur det blir med det lol

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor