Start > Körkortsforum > Hur många lektioner är det i g…

Hur många lektioner är det i genomsnitt?

Gäst 2011-03-18 17:21 ! Citera #
Fast jag har övningkört mycket privat...
Gäst 2011-03-19 16:09 ! Citera #
Själv har jag inte tagit en enda lektion hittills och jag planerar att hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt, så det blir nog inga i framtiden heller. ;)
Gjorde det där ”gratisprovet” som annonseras på förstasidan och fick 72% rätt utan att ha pluggat ett dugg, så jag tycker det ser mer eller mindre ljust ut. :)

En annan metod för oss som går i gymnasiet är ju annars att välja trafikkunskap som individuellt val. Vet att många av mina kompisar gjorde det för att slippa plugga hemma.
magnusL 2011-03-23 15:44 ! Citera #
Haft IV val på gymnasiet, kört bil kanske 8-10ggr.
Matilda55 2011-03-23 19:04 ! Citera #
Det här är verkligen olika från stad till stad, märker jag. I vissa städer så verkar nästan körskolorna ”tvinga” folk att ta fler körlektioner än nödvändigt. För ett flertal av mina kompisar så verkar det däremot räcka med runt 10-15 stycken utan att det ska vara några större problem att klara uppkörningen. Man måste våga att säga ifrån när körskolan föreslår nya lektioner om man anser att det faktiskt räcker där.
DanielBergström 2011-04-03 18:31 ! Citera #
Min körlärare säger att i Helsingborg så ligger genomsnittet på 30 lektioner innan uppkörning.


Min lärare sa att 10 lektioner är tillräckligt, 30-40 lektioner är ju galet.
ester 2011-04-07 05:54 ! Citera #
Min lärare sa att i vår körskola låigger snittet på 14-15 lekt . men sen ska man veta att egen övningskörning påverkar väldigt myccket.
Nina 2011-04-26 18:46 ! Citera #
Jag har kört över 65 lektioner och privat på helgerna. Är över 30 och ser att det tar lite tid att lära sig växla rätt men däremot är man bättre på teorin och andra delar i körningen än många ungdomar.
Gäst 2011-05-02 19:51 ! Citera #
Jag tycker det låter ganska rimligt, det är ungefär så många jag behövt ta! Men så¨klart varierar det från person till person och hur mycket man kört hemma också.
emmacle 2011-06-23 11:32 ! Citera #
Jag håller med, det beror ju helt på hur mycket man kör hemma. Jag kör väldigt mycket hemma och har precis tagit min första lektion. Min lärare tyckte jag var jätteduktig och jag frågade hur många lektioner på bilskola utan någon som helst körning privat det skulle krävas för att ha samma nivå som jag och han trodde ca 10. Jag tror snitten som alla pratar om utgår från att man inte kör hemma något alls och då är det inte så många lektioner ändå, det krävs mängdträning för att bli van och få en bra känsla.
Zara 2016-10-26 18:39 ! Citera #
Hej

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor