Det är inte ett dugg svårare att accelerera med en manuell växlad bil som det är med en automatväxlad bil.
Det är faktiskt lättare att komma upp i fart med en manuell växlad bil då du själv kan dra ut på växlingen lite för att nå toppen på varje växel, samt att du kan hoppa över vissa växlar för att få det bästa drivmomentet, vilket du inte kan göra med en automatväxlad bil..
Jag visade inte heller mitt id kort när jag gjorde min halkbana i Kumla, men jag åkte ju med min körskola, så då intygade ju läraren att vi alla som var bokade var på plats. Men vi hade ändå ett kort upprop så halkbaneläraren kunde pricka av namnen på hans lista. Om man kan ta sig till Kumla när man ska köra halkbanan, så rekommenderar jag verkligen Kumla. Det är en otroligt professionell personal som berättar i ett lugnt tempo hur och vad man ska göra.
Samt så har dom 4 olika banor som man får testa att köra runt på, vissa är längre än andra. Och dom bjuder även på fika och lunch, så man behöver inte ha med något ätbart då man får allt där på plats.