Start > Körkortsforum > Kuggade teoriprovet med 51 poä…

Kuggade teoriprovet med 51 poäng!!!

opopop 2010-09-01 19:03 ! Citera #
Idag gjorde jag teoriprovet för andra gången, fick 51 poäng, första gången 48 poäng. Klarade inte heller uppkörning för andra gången. Åhh jag börjar ifrågasätta mig själv om jag ska fortsätta eller inte.. Jag har bara övningkört på skola, 70 lektioner på 40 min/lektion, jag är ett extrem fall. Så frågan är: Ska jag lägga ner eller?. Alla pengarna rakt ner i sjön bara:( Är så less på detta.
:(
lina901 2010-09-02 02:00 ! Citera #
Vet exakt hur de känns! jag kuggade första teoriprovet me 2 poäng men klarade nästa gång med 57 poäng!..
så ge inte upp”.. sen kuggade jag min första uppkörning pga småfel o bussfil o skit.. o ska köra upp nu imorrn i Uppsala...
jag har dessutom övningskört i 2 år.. både på trafikskola och privat.. känns som över 300 gånger haha så jag håller nästan på o ge upp också ;)
men jag gör inte det.. de e jäkligt orättvist de här me körkortet o de gäller o ha tur för o få de,..
men vi får se hur de går imorrn
Gäst 2010-09-02 07:19 ! Citera #
Nej det är klart du inte ska lägga ner, däremot så skulle du kunna minska på intensiteten i ditt körande (alltså att kanske inte ta flera lektioner i veckan utan kanske nöja sig med en lektion) och låta mogna lite mellan gångerna. En annan möjlighet är att ta en testlektion på en annan trafikskola. Vidare, om man kuggar teorin för andra gången så kan man inte ha läst på speciellt bra, så det är bara att faktiskt öppna körkortsboken och plugga.
biibaa 2010-09-04 10:40 ! Citera #
Jag har gjort provet 2 ggr 47 poäng på första 49 på andra, och jag failade på första uppkörningen, men på min andra fick jag en jävligt snäll människa :D jag gjorde lite fel med att blinka i rondellen, men blev godkänd. Jag hatar prov för jag glömmer allt jag lärt mig när det väl gäller, så du e inte ensam om att ligga precis på så kallade ”G nivå” plugga frågorna på det sättet du lär dig bäst på (fast det visste du nog redan x’D)
Jag använder mig av bilder i verkligheten, jag pluggar dem samtidigt som jag kör och sedan när jag kör den vägen igen så blir jag påmind om vad jag lärt mig. Jag kan nämligen inte lära mig ett skit av att bara läsa en text...(ja e också ett hopplöst fall)
Hoppas du fick ut något av detta, och lycka till med körkortet =D
Gäst 2010-09-04 21:35 ! Citera #
Med lite mer personlig hjälp borde du kunna klara teorin. Hjälpte min tjej som hatar att läsa och plugga, och hon klara sig galant på första försöket. Fick själv läsa högt ur boken för henne och förklara det så pedagogiskt som möjligt. Blev jättestolt över henne när hon var den andra som gick ut ur teroiprov salen, och hade godkänt lappen i handen:)
biibaa 2010-09-04 22:17 ! Citera #
=o nice jag hade typ en sådan lärare som liknar dig i så fall, hon var jätte snäll även om jag gjorde ett litet fel, så blev jag godkänd.
Men jag pluggar och pluggar men ibland så stannar bara hjärnan till :o
Men hur sjutton ska man minnas alla koloxid gaserna, vilken som skadar oss och som ger oss cancer. vilken som växthuseffekten skapas av m.m. sådana e bara jobbiga.
Eddie 2010-09-10 17:56 ! Citera #
Jag med kugga för andra gången nu med 51 poäng..tränat 3 dagar. Första 43 poäng tränade sista dagen. Kändes lustigt men jag satsade på andra uppkörningen och klara av den (kört 5 lektioner) det var 60/40 jag skulle klara uppkörningen enligt mig...(kör privat) Fick samma jävla teorifrågor som när jag gjorde teori första gången ...ooh ville bara dö...de va ett rätt enkelt prov så tabbar man sig...och de värsta är när man vet vad man kuggat på. Men jag känner mig beeetydligt bättre när jag har uppkörningen klar!! ...shit..bara teorin kvar om 6 dagar ...shit....jävla statistik haatar. Lycka till ge iiinte upp och ha så lite uppehåll från det du kuggat på till du gör de igen. De e mitt tips... Tänk på frågorna ni inte klarat av förra gången ni gjorde de och LÄR er dem...jag fick sån spel när jag fick samma frågor som innan.
//
Första gången i livet man skriver på nått forum överhuvud taget..känner jag behöver skriva lite... MVH Edis
Gäst 2016-07-13 21:23 ! Citera #
Jag har hört att muntligt prov är lättare än det teoretiska och man slipper känna sig hopplöst. Provet är mer pedagogiskt anpassad. Det kan vara värt att testa det.


Det är bara att kämpa po!
Arg 2016-08-18 18:45 ! Citera #
Hur gick det på avslutningen? Jag har kuggat med 51 poäng också... känns hopplöst!
Gäst 2016-08-18 18:50 ! Citera #
Ibland kommer frågor... vad skulle du göra i en korsning med barn? Eller en korsning med cyklister? Våra uppmärksam till vad? Jag svarade barn och cyklister men tror att det är fel! Har det gott bra för er som skrev år 2010?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest