Start > Körkortsforum > Uppkörning Uppsala?

Uppkörning Uppsala?

greger 2022-06-11 10:52 ! Citera #
Grymt!! gratulerar, fantastisk känsla ju=) vad fick du göra för säkerhetskontroll å köra nånstans?
Gäst 2022-06-11 12:24 ! Citera #
Tack!!! Ja helt sjukt känns overkligt typ :lol: men nu är det klart.
Jag behövde inte göra en säkerhetskontroll, har gjort en innan. Min förra uppkörning klara jag ju inte..
Kommer inte ihåg allt för var ganska nervös med hehe men ska försöka.
Börja med att backa o köra ut från trafikverket, sedan följa skyltar mot E4 och sen svartbäcken. Sedan fick jag köra in på en parkering och backa in (valfri) men han tyckte jag skulle backa och det gick bra!
Efter det så körde vi mot trafikljusen och jag fick svänga vänster vid Fyrishov. Sen vände vi nånstans tror jag.. körde också genom heidenstam och han sa att jag fick göra valfri vändning. Då visste jag inte riktigt vart jag skulle vända så såg en parkering och valde att åka in där och sen backa ut från parkeringen.. då för jag va så nervös så backade jag så jag hamnade på ”mötandes” sida o började köra sakta :lol: Då sa han du vet att du kör i mötandes körfält? Och jag fick ju chock och fatta inte vad jag höll på med så jag sa direkt bah oj neeej jahapp nu är jag kuggad. Men han sa att det inte var någon fara.

Klockan var ju 08.30 så var ju jätte lugnt vid denna tid också.
Sen kom jag ut vid en rondell och en mack så sen fick jag följa skylt 272 sen mot gysinge.
Sen var vi snart framme vid trafikverket men innan det fick jag köra in på nån väg som dom hade lagt asfalt o ska bygga , fick göra valfri vändning och valde att backa runt hörn. Gick också bra även fast det kändes halvt.. haha sen så körde vi tillbaka och jag fick parkera sen trodde verkligen jag skulle kugga för jag körde i mötandes körsida.. men han började prata lite om allt hur jag kört och sen sa han bara ”men jag ska inte dra ut på det.. men du är godkänd!”
Jag blev helt chokad och fick tårar.. :lol: :D
greger 2022-06-12 08:07 ! Citera #
Känslan är obeskrivlig när han säger man är godkänd ja=)=)

En annan inspektör hade nog kuggat dig för köra i mötande körfält.. det är lite utav ett lotteri vilken inspektör man får, jag vet ju dom som kuggat på smågrejer och andra som klarat sig på lite större grejer.. men du fixa det så bara lyfta på hatten och ut och köra försiktigt=)
Gäst 2022-06-12 14:51 ! Citera #
I know.. hade nog tur med det också :o
Men nu är det över!! Grattis till oss 8-)

Ni som håller på med körkortet , alla kan lyckas med det och ge inte upp!!!
Angelica 2022-06-15 20:27 ! Citera #
Kul att läsa! Jag har uppkörning på fredag i Uppsala och det är med blandade känslor. Har inte kört jättemycket i Uppsala och hittar inte där. Har kört desto mer på landsvägar och motorväg. Kört privat och totalt 3 lektioner, varav 2 i Uppsala. Den senaste förra veckan o hon sa att jag främst behövde träna på backa o parkera så de har jag fokuserat på nu sista veckan. Ska ut imorgon igen med pappa o reka Uppsala. Försöka få in lite av de rundor ni nämnde ovanför.

Shit. Är nervös. Men jag ska ta det lugnt och bara göra mitt bästa. Heja mig!
Gäst 2022-06-17 12:51 ! Citera #
Hur gick det Angelica?
Angelica 2022-06-17 15:57 ! Citera #
Jag klarade det! Så himla skönt! :)
Angelica 2022-06-17 16:01 ! Citera #
Det gick så himla bra också. Jag hade en yngre kille med nån skön dialekt, trevlig o lugn. Sen körde jag en VW, hybrid. Fick köra mot E4 och körde av vid kvarngärde (tror jag de heter, är inte uppsalabo hehe). Körde på lite smågator o fick fickparkera men de va mkt plats så de gick bra. På körskolan hade hon sagt att du får 2 försök på dig, sen ska du va klar liksom. Men jag rättade nog 3 gånger för stod lite för långt ut men de va inga som helst problem. Jag gjorde inga direkta fel heller, fick inte nedslag på något utan han sa bara du är godkänd, tycker du körde jättebra. Vilken jävla känsla hörni! Slitet lönar sig!
Gäst 2022-06-17 19:30 ! Citera #
Gratulerar :D
Gäst 2022-06-20 18:45 ! Citera #
Grattis!! Känslan är så skön 8-) 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo