Start > Körkortsforum > Datum parkering

Datum parkering

Malinn 2010-08-30 15:31 ! Citera #
Vi har lite problematiskt med datumparkeringen på gatan utanför vårt hus. Vi har hus nummer 11 så på ojämna datum får vi alltså inte stå på vår sida men på jämna så måste vi. Problemet blir då bara att våra tidnings -och postbud blir rasande eftersom de inte kommer fram till postlådan.. men hur ska vi göra då? Vi måste ju stå på vår sida när det är jämnt datum ? :? hur ska man lösa detta?
Sofie88 2010-09-02 10:07 ! Citera #
Jag fick en fråga på Bonniers Trafikskolas teoriprov som jag blir mer och mer förvirrad på, tänkte om ni hade lust att hjälpa mig med den och förklara lite.
”Du ska parkera din bil den 20 mars kl 21.00 och hämta den kvällen efter, vilken sida ska du parkera på?”

:? <-- Ungefär så känner jag mig just nu! Tror jag krånglar till det mer än nödvändigt.
Nikaan 2010-09-11 15:08 ! Citera #
Jag har faktiskt aldrig varit med om att stöta på en datumparkering i praktiken utan bara läst om det i teorin!
Jag tycker det verkar smart, men en sak jag funderar över är att det bygger på:

Jämna datum - parkera på ojämn sida och vise versa, varför krångla till det?, varför inte bara ha jämna datum - jämn sida? Någon som tänker likadant?
Nikaan 2010-09-11 15:10 ! Citera #
Sofie! Eftersom klockan redan är 9 och du ska stanna över natten så skulle jag ställt mig på den jämna sidan - som du skulle ställt dig på efter tolv. För så dags utgör bilen ingen större fara, och du slipper gå ut och byta sida mitt i natten :)
Tobbe 2010-10-28 15:10 ! Citera #
Det är ofta datumzon inom tättbebyggt område vilket gör att man måste följa datumparkeringen vare sig det är snö eller ej.
Titta när passerar större tättorters namnskyltar så skall ni se att där ofta är en sådan zon skylt.
ddadada 2012-09-16 23:45 ! Citera #
Hur länge gäller datumparkering, jag menar vilka månader??? uppskattar svar!! ;)
Gäst 2012-09-17 00:22 ! Citera #
ddadada
hur länge gäller datumparkering, jag menar vilka månader??? uppskattar svar!! ;)


Finns det ingen tilläggsskylt som specificerar datum eller månadsintervall, så är det året om.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo