Start > Körkortsforum > Kuggat 4 gången !!

Kuggat 4 gången !!

Gäst 2021-05-27 05:04 ! Citera #
Jisses.
Ni med barn, heltidsjobb/studier och hushåll att ta hand om, som även kämpar med att hinna med körlektioner på det, ska ha all respekt.

Som du ”gäst” skrev, att du efter jobbet ska hämta ungarna, lämna av dom, för att sen åka iväg med buss till trafikskolan, övningsköra, för att sen åka hem å laga mat å allt annat som hör till med att vara förälder.

Du må kanske inte ha fått lappen ÄN men all respekt för ditt engagemang. Inte alla föräldrar som tar sitt ansvar.
Nooob 2021-05-27 06:12 ! Citera #
Fina ni är <3 vaknade idag med en klump i magen påväg till jobbet men nu känns det mycket bättre. Man känner bara sig så hopplös 4 kuggningar det är något som inte sitter är nog för osäker när jag kommer till vissa situationer sen är det en ”bedömningsgrej” med vad borde du göra när detta och detta uppstår tror även jag ger ett osäkert intryck när jag kör. Nu när jag läser vad ni skriver så tänker jag att hade jag vart 100% säker på det jag gör hade jag bara gjort det men nu är jag inte det.
Jag har kört väldigt mycket i just den staden jag ska köra upp i så jag kan den rätt bra men oftast tar dom en till områden man kanske inte kört jättemycket i. Vill egentligen inte ta fler lektioner men denna gången ville jag inte boka min uppkörning privat ville att min körskola skulle boka den och då sa min lärare då måste du köra 10 lektioner till.
Har ni några tips på ex parkering jag kan parkera kan fickparkera bättre än vanlig parkering vet inte varför men hade velat bli grym på det. Och tips hur man blir mer säker på sin grej vill känna mig säker på det jag gör och ska göra.
Gäst 2021-05-27 07:22 ! Citera #
Du gäst som skrev att man inte ska ta fler lektioner utan köra privat. Jag skulle aldrig palla hålla på o övningsköra i flera år innan uppkörning den psykiska pressen på det alltså.. nej hellre övningsköra intensivt med skolan ett par månader och sedan ta det även om det blir dyrare. Tid är också pengar!
Gäst1 2021-05-27 11:34 ! Citera #
Jag klarade det tredje gången gillt. Har också små barn och är 30+. Två första gångerna var jag så nervös och när jag gjorde fel så blev allt fel. Men sista gången så gick jag dit med inställningen äsch jag struntar i allt. Min nervositet var borta. Blev ännu lugnare när inspektören sa att han jobbat där länge. Gjorde jag något små fel så släppte jag det bara och sen fick jag det!!
Sandy 2021-05-27 11:53 ! Citera #
Prova ta Viva+ från Zinino då blir man lugn och man har svårt att stressa up sig!
Viva+ innehåller : Saffran extra, B vitamin komplex, Magnesium, C vitamin och Jod
Vilken gör att nervsystem blir avslapp utan att känna sig sömning.

Lycka till med ditt kökort!
Nooob 2021-05-27 13:49 ! Citera #
Tycker ju att jag körde så intensivt jag bara kunde och ändå kört en del innan så tänkte att 2 veckor 2 lektioner om dagen borde räcka allt som allt 17 lektioner plus att jag kört väldigt mycket innan men det kanske bara är så att det tar längre tid för mig jag vet inte alls. Min man tyckte också att jag inte ska köpa fler lektioner men jag försöker med det sen får jag se hur jag ska göra. Vet inte alls om jag kommer klara det för att jag kört mer tror jag måste öva på bli mer säker på min sak och sluta tro att allt e fel som jag gör. Ska prata med min nya körlärare och ska även köra 1 timme innan jag gör min nästa uppkörning. Jag vill detta verkligen för det hade underlättat så mycket för mig och för barnen. Inte alltid behöva höra vem hämtar oss idag? Ååååh nej inte mamma då måste vi ta bussen som åker en jäkla omväg för att nå vårt hem.
Gäst 2021-05-28 00:48 ! Citera #
Ibland tar saker olika lång tid och det är inget konstigt med det. Kämpa på, du kmr fixa det och sen kmr du hit och skriver att du klarade det!

Att vara förälder samtidigt som man gör körkortsresan är extremt tufft, all heder åt dig. Från en som fick andra barnet samma år som jag tog lappen.
thatgirl 2021-05-28 12:03 ! Citera #
Nu är jag 23 år och tog körkortet för snart ett år sedan, så kanske inte helt relaterbart med barn osv, men jag var tredje sist i min vängrupp med körkort som haft det sedan 18, så kanske kan känna igen mig lite med stressen ändå.

jag var så nervös att när jag och min lärare körde till trafikverket så hade jag lite problem med kopplingen för jag skakade så mycket. det är verkligen inte bara du som blir sjukt nervös. kanske skulle du och din lärare kunna ta en lektion precis innan du ska köra upp? det lugnade ner mig såpass att jag iallafall inte skakade när jag börjat uppkörningen.

helt säker på att du lyckas nästa gång :)
S 2021-05-28 17:09 ! Citera #
Jag är i samma sits men är 40+ och tog inga körlektioner när jag var 18 som många gjorde, har kört mycket på körskola men blivit mycket glapp på grund av livet runt om, jättesvårt att kombinera att köra så mycket med jobbet och nu kör jag privat, kuggat tre gånger och har ingen förtur längre så nu kommer teorin att gå ut, ville bara visa att du inte är ensam och dessutom ung fortfarande om du jämför med mig och jag tänker att jag ändå hinner ha det i många år och får uppleva att hämta mina barn hos vänner när bussen slutat gå.. En dag!
Nooob 2021-05-31 17:58 ! Citera #
Man blir bara så less på det. Uppgiven typ känns som ens liv till slut kretsar kring körkortet nu har jag inte kört på en vecka ingen som har tid att köra med mig min nästa uppkörning är i aug en vecka innan har ja 10 lektioner inbokade. Orkar inte kugga igen men man får bara kämpa vidare. Känns som inspektören inte heller e peppande när man ej klarat det jag förstår att de måste säga vad man gör fel men dom nästan skäller på en istället för att säga öva på detta och detta och kör igen. Usch vet inte alls kommer väl va ännu mer nervös nästa gång Lycka till till er alla

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo