Start > Körkortsforum > Kuggat 4 gången !!

Kuggat 4 gången !!

Nooob 2021-05-26 18:06 ! Citera #
Har aldrig skrivit i sånna forum innan men jag vet inte vem jag ska prata med alla i min omgivning speciellt min man är sååå trötta på mitt körkort.
Har tre barn och är 32 år gammal, tog tag i körkortet för ca två år sedan har kört manuell i början men kände att jag har svårt för att ha koll på allt annat när jag kör så valde automat. Har kört på körskola väldigt hattigt har vart svårt att få ihop det med jobb och barn. Försökt köra privat med min man och våran vän, båda två anser att jag kör bra.
Nu tog jag tag i det ordentligt bokade två veckors intensivkurs körde två gng om dagen va stängt tre dagar så helt intensivt kanske det inte blev men ca 17 lektioner innan min bokade uppkörning. Kände ändå att jag lärt mig mycket genom körskolan var dock som vanligt sjukt nervös innan uppkörningen då detta är jätteviktigt för mig. Känt att jag verkligen planerat och kört så mycket jag bara kan.
Träffat damen ja ska köra upp med vi sätter oss och jag ska backa ut känner direkt att jag inte är säker i min manövering sen ska jag köra ut i gångfart då säger hon du är för nära de stillastående bilarna och där rasade allt för mig.
Körde på så bra jag kunde sen kom vi till små områden blev väldigt osäker på vägarna sen fick jag hjärnsläpp och la mig i motsatt trafiks körfält när ja skulle svänga till vänster! Och då sa hon du får hålla dig i ditt körfält. Det är såååå basic saker som jag kuggar på jag blir så ledsen och arg på mig själv pratade med min körlärare och han bokade 10 nya lektioner och en lektion innan uppkörningen som också är bokad av dom. Detta är sista försöket sen får man nog ge upp kanske är något psykiskt? Jag har 0 självförtroende när ja sitter med dessa trafikinspektörer, har någon mer samma problem eller är det bara jag som är kööörförlamad på uppkörningar.
Gäst 2021-05-26 19:06 ! Citera #
Vad tråkigt att det inte gick vägen.

Anser du att du verkligen är redo?Att det alltså främst är stressen som ställer till det när det väl är dags?
För stress kan vara en jävel som spelar hjärnan ett spratt vilket du säkert själv upplevt.

Dom mest självklara momenten blir som bortblåsta.
Om du däremot alltid känner sådär ute på vägarna och gör för många misstag i trafiken så är det såklart inte dags än.
Jag gissar på att du inte gör det, och att det är stressen över situationen där du är granskad som orsakar det hela?
Gäst 2021-05-26 19:36 ! Citera #
Det är det jag försöker tänka ut om det är stressen eller att jag inte är redo. Sen undrar jag kan jag ens bli redo? Jag känner väl att allt jag gör inte är perfekt men men jag är ingen trafikfara detta skedde i väldigt låga farter nästan gångfart på motorvägen osv gick det bra. Körning mot mål gick även bra vilket var en av de andra sakerna jag kuggade på förra gången.
Jag vill gärna tänka att det är för att jag inte är redo för där kan jag bara öva mer men sen går tankarna tänk om det är stressen. Stressen kan jag inte öva bort självförtoendet är ju som bortblåst när jag sitter där med trafikinspektören. Har fått göra om teorin då den gick ut förra gången kuggade nästa gång med 51/52 blev jätteless men fortsatte klarade det denna gången och pluggade så fort jag hade rast på jobbet och barnen sov. Har ingen lust att göra om teorin. Min vän tycker att om jag kuggar denna gången så ska jag lägga det åt sidan känns som ett jobbigt beslut då man lagt så mycket pengar på detta.
Gäst 2021-05-26 19:54 ! Citera #
Ge inte upp!
Nooob 2021-05-26 20:07 ! Citera #
Ska försöka! Tack för att du har svarat
Gäst 2021-05-26 20:16 ! Citera #
Såå skönt att läsa detta! Ibland känner man sig så ensam som 30+-are som försöker ta körkort. Alla andra i ens ålder har liksom 12-15 års körvana redan och pressen är enorm. Det är också mkt svårare att jonglera familjeliv och heltidsjobb samtidigt som man försöker ta kortet. Vad tråkigt att läsa att det inte gick vägen denna gång men ge inte upp! Du är ju säkert väldigt nära att ta det, eller hur!? Jag har kört upp en gång och kuggat och vill redan ge upp. Man känner sig såå misslyckad och dålig men tänker också att jag kan inte ge upp nu! Skulle kännas värre o ge upp nu när man offrat så mkt tid och pengar och det är ju nära ändå. För mig har det mest vart att jobba med det psykiska, att försöka få upp självförtroendet och tänka att jag kan det här och jag kör bra, och inte låsa mig vid minsta lilla misstag och låta det ta över resten av körningen. Sjukt svårt verkligen. Men iaf ville bara säga att du inte är ensam där ute! Kämpa på!
Nooob 2021-05-26 21:31 ! Citera #
Är jätteglad att jag skrev här för jag känner mig med väldigt ensam alla jag ältar till har haft sitt körkort i ca 10 år då när teoriprovet höll i ett år. Dom förstår ej den stressen vi har.
Sen var det någon som sa är du 30 behöver du 30 lektioner och är du 40 behöver du 40 lektioner börjar tro att det stämmer.
Sen pratar man med vissa vännet så säger dom jag vet fortfarande inte vilka fält som e vilka när jag kör ibland chansar jag manba jahapp. Men när man kör upp då får man inte göra fel det ska va fläckfritt. Det är där pressen sätts.
Känts som jag vart i en liten bubbla dessa två veckor och verkligen försökt köra komma hem hämta barnen med buss för att sen åka tillbaka till körskolan komma hem sent laga mat och sen på det igen nästa dag. Kämpade hårt och ordentligt denna gången men kuggar på samma skit och gör saker jag vet att man inte ska får hjärnsläpp men man ska ju kunna detta det ska ju sitta per automatik. Jag får kämpa vidare och du med! <3
klant 2021-05-26 23:32 ! Citera #
Jag är 35 år och försöker att ta körkort, har kuggat 2 gånger :( senaste gången blev jag nervös för jag åkte fel och då tappade jag allt, så förstår precis hur du menar att stressen tar över. Men ge inte upp! Jag har gett mig fan på att jag ska klara det nästa gång. Hoppas det går bra för dig nästa gång! :-)
Gäst 2021-05-27 01:12 ! Citera #
Du kan köra, du kmr klara detta. Ge inte upp!

Var exakt i samma sits. 30+ med barn och jobb. Hade ingen att övningsköra med så tog allt via körskolan. Många luncher, tidiga morgnar och sena kvällar gick åt till att plugga och övningsköra. I princip alla eventuella luckor som uppenbara sig.

Plöjde ner ofantligt mycket tid, energi och pengar innan jag lyckades, vilket tog mig 2 kuggade uppkörningar och flera tågbiljetter till andra städer.

Om du kan, övningskör mycket där du ska köra upp.

Försök ta det lugnt på uppkörningen och se det som ytterligare ett övningstillfälle.

Vad gör det om du kuggar igen? Ingenting, du tränar på det du kuggade på och försöker igen. Det är inte hela världen.

Behöver du skriva om teorin igen, samma sak där.

Ge aldrig upp! Du kmr fixa det här. Stort lycka till nu!
Gäst 2021-05-27 01:35 ! Citera #
Köp absolut inga fler lektioner :o låter som en dyr historia. Kör mer privat helt enkelt. Kör varje gång ni ska någonstans. Du behöver bara mer rutin och timmar bakom ratten. Boka ny uppkörning när du känner dig redo. Själv övningskörde jag i 1.5 år mycket innan jag tillslut bokade uppkörning. Var 25 år fyllda och det blev 1 kuggning sen klarade jag det. Tänk på att det kan kännas hopplöst efter att man kuggat. Som att man gjort något fel. Sen en vecka senare kan du klara det utan anmärkningar. Så var det för mig. Det handlar mycket om nerver, förrättare, vilket område, tid på dagen. Det är så många faktorer som kan ställa till det. Sen vips går allt din väg och du klarar uppkörningen och vet inte riktigt hur du lyckades.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo