Start > Körkortsforum > Bästa tid för uppkörning?

Bästa tid för uppkörning?

KuggKungen48 2025-02-18 18:27 ! Citera #
Själv siktar jag efter tider på fömiddagen innan lunch och efter rusningstrafiken (tänk 9:30-11:30) då brukar det vara minst bilar på vägen. Helst så vill man också att det ska vara molnigt eller mulet men att det inte regnar eller snöar, lågt stående sol är värre än nederbörd
Gäst 2025-02-19 09:02 ! Citera #
Meekaaaniker 2010-06-09
Klarade uppkörningen igår Galant helt otroligt.. dom första 5 gångerna körde jag upp som privatist och kugga då tänkte jag nee nu går jag till en körskola och tog några lektioner och igår körde jag upp via körskolan och klarade det trots att jag gjorde några misstag så grejen är att ska man köra upp som privatist ska man köra utan ett enda fel då fixar man det.. men det bästa är att köra upp med trafikskolan dom följer med och stöttar en:)
Uppkörningen är ett stickprov. Kommer man från en ”bra” körskola med deras bil kanske inspektören vet att man håller en viss standard och kan släppa en även om man gör vissa misstag. Ett moment på 50% kanske kan överblickas om körskolan lär ut det till 90% - de kan men är nervösa. Någon som kör privat och går flera moment på 50% kan de tolka som någon med lägre standard.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor