Start > Körkortsforum > Fick parkering

Fick parkering

Gäst 2010-06-02 05:56 ! Citera #
Hur ofta övar ni på att fick parkera? Skulle va kul att veta :P
Freddan 2010-06-02 09:57 ! Citera #
Det är inte ofta man tränar att fickparkera,jag gjorde fickparkering 2 gånger innan jag körde upp. Undviker också det i verkliga livet när man fått körkort, utan tar oftast en parkering ”längre” bort.

Ska också poängteras att man oftast slipper fickparkera på uppköringen.
Skulle säga 1 av 4 uppköringar ingår fickparkering.
Filip5 2010-06-02 14:36 ! Citera #
Jag har gjort det mindre en vad jag skulle vilja.
Gäst 2010-06-08 14:29 ! Citera #
Usch, fickparkering. Jag tränade rätt mycket på det förut och blev ganska bra en tid där. Men nu har jag nog förlorat den kunskapen, tyvärr.
allleeex 2010-07-10 12:49 ! Citera #
Jag har övat på fickparkering ca 10 gånger / 1-2 timmar på körtillfälle. (privatkörning såklart och inte bara fickparkering utan vanlig parkering också)
I början kändes det omöjligt men efter några gånger blev det lättare och lättare. Till slut kunde jag parkera utan några svårigheter.
Om man bara övar och övar på samma sak så blir det bra till slut.:)
Gäst 2010-07-15 18:19 ! Citera #
Det är knepigt att fickparkera, även om det går att träna jättemycket, men det värsta är stressen om det kommer nån bil bakom.
MsEngel 2010-07-20 14:02 ! Citera #
Jag har hört att man inte behöver fickparkera på en uppkörning eftersom man inte behöver det. Man kan istället välja en parkering längre bort. Är det någon som vet om det här är sant? Någon som tvingats fickparkera på en uppkörning?

Personligen har jag inte övat på det än, men tanken är att jag ska göra det snart. Jag tänkte nog sätta upp koner eller något liknande som ska representera två bilar. Åtminstone att börja med.
Gäst 2010-10-09 23:18 ! Citera #
Jag behövde bara fickparkera två gånger för att lära mig det! Mitt tips: kör fram bredvid den bilen du sedan kommer stå bakom så att din backspegel är vid mitten av dennes motorhuv. Sedan vrider du tet varv på ratten --> lägger i backen och börjar backa --> när du ser bilen bakoms två framlysen i ytterbackspeglarna --> rätar du upp ratten --> backar och när du ser att huven inte kan slå i bilen framför vrider du helt på ratten och bakar tills bilen står bra! fungerar varje gång nu! :D Lycka till
qvist 2010-10-12 22:18 ! Citera #
Har endast fickparkerat 2 gånger, har inte kommit upp när man har kört helt enkelt. Dock på tiden att börja träna på det nu eftersom man har uppkörning snart. Hört att det inte är ofta man får fickparkera, men man ska inte säga inte. Hade varit tråkigt att kugga för något sådant ”enkelt” egentligen. :)
Gäst 2010-11-14 17:26 ! Citera #
Håhå! Lite särskrivning där. Är dock inte här för att rätta svenska. Mjo, jag övar en hel del på det. Tror att om man blir duktig på det så blir kontrollanten lättare imponerad. Sedan är det självfallet väldigt viktigt för framtiden. Håller någon med?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor