Halloj! Det är kanske för sent för den som frågade men någon annan kan få nytta av svaret. Jag körde upp idag 9/8-21 ifrån Trafikverkets nya kontor i Tannefors.
Min rutt var följande: ut från Trafikverket på gamla Tanneforsvägen, höger ut på Hagalundsvägen till Köpetorpsrondellen och ut på väg 35 mot Västervik. Sedan åkte jag länge på väg 35 till Vårdsbergsrondellen och åkte av på avfarten mot Hjulsbro och en bra bit på landsväg på Vårdsbergsvägen. Där fick jag svänga vänster till en mycket liten konstig grusväg och vända (i form av backa runt hörn) och åka vidare på Vårdsbergsvägen.
Efter en stund fick jag svänga höger (hittar inget namn på vägen men koordinater: 58°22’40.7”N 15°43’15.5”E) vilket är en mycket smal och krokig landsväg, som ledde till ett industriområde där jag fick köra rakt igenom (förmodligen för att kolla så att jag kunde högerregeln). Ut ur industriområdet till samma väg, som leder till en rondell tillbaka till väg 35. Och sen följde jag 35:an tillbaka, Saab-rondellen till Tannefors och tillbaka till Trafikverket.
Hoppas att detta hjälpte någon, jag hade tyckt det varit så skönt att provköra en rutt innan som jag visste kunde komma. För övrigt klarade jag det (trots att uppkörningen startade dåligt och dramatiskt) och vill tipsa om att aldrig sluta köra ert bästa bara för att ni gjort ett misstag. Det är helhetsbilden som bedöms och kör man trafiksäkert med god manövrering kan de förlåta ett misstag