Efter att ha läst vad alla har skrivit i detta och andra forum om förarproven i Sollentuna så var jag på riktigt rädd för att köra upp där.
Var där i fredags 4/6 och blev superbra bemött. Fick göra en kort yttre säkerhetskontroll och sedan fick jag en tydlig genomgång om hur förarproven går till och vad det är som han skulle kunna kolla på under min körning. Vid det här laget så var en kugg det enda jag visste att jag skulle få så jag var inte helt med på vad han babblade om. Vi var ute och körde i ca 30 minuter där vi pratade på om massa olika saker, så jag glömde helt av min nervositet och det var precis som att köra med ”vem som helst”. Jag gjorde två missar, inget trafikfarligt (men ändå). Blev godkänd och blev typ helt tårögd och chockad. Kändes som ett skämt - för alla har skrivit och sagt att missar i körningen skulle ge kugg!
Med detta - det värsta jag kunde göra var att googla innan. Lika bra att bara gå in med självförtroende, alla gör missar - även folk som redan har körkort! De kollar på körningen i helhet, kan du köra bil så blir du godkänd. De vet vad de gör, lita på resultatet.