Kuggad, Jag=dum och/eller unik förarprövare
Tjabba gänget, hoppas ni har det najs.
Kanske märks av ordvalen i första meningen men klarade uppkörningen denna gång.
Den största skillnaden jag gjorde denna gång var attityden, försökte känna mig så självsäker som möjligt till nästan lite sur innan provet och när jag övningskörde, även om den attityden föll lite när jag väl körde upp.
Använde en riktigt bra övningskörning dagen innan som en grej att verkligen pressa upp självförtroendet, och sov faktiskt asbra inatt.
Jag försökte i mycket större grad övningsköra som de mer ”omogna” förarna som det står om i boken. Om du har lite samma problem som mig att du kör för försiktigt så ska du tänka att: Du har rätt när du har rätt, dom som inte har rätt i en situation ska inte få det dom verkar vilja och det är bara att köra på (Så länge du inte kör på dom förstås).
När det behövdes komma upp i fart så körde jag järnet (typ).
Denna gång körde jag i princip samma väg fast andra hållet med undantaget att jag fick köra lite i villaområdet vid vilan (sävja) med många högerreglar och fick vända med att backa runt ett hörn.
Sjabblade lite med växelspaken och la i fel växel ibland men var försiktig med kopplingen så det blev inga konsekvenser av det.
Vill slutligen tacka er här på forumet, all positivitet och även Runes länkar lärde jag mig nog mycket av så vill ta och ge en eloge till honom.
Skönt, grattis!!
Själv har jag kuggat 2 ggr pga några små störiga misstag och nya tider finns ej förrän i februari-mars. Wohoo, så kul när man lagt ut över 30 k och bara vill få det överstökat. Några tips för att hålla motivationen uppe?
Anna!
jag kuggade 2 uppkörningar i farsta förförra veckan, och blev godkänd förra veckan!! det finns tider det gäller bara att jaga de. logga in tidigt på morgonen från 07 och refresha sidan varje minut och tillslut kommer det upp tider. hittade min första uppkörningstid en vecka innan, andra uppkörningstider dagen innan och den tredje uppkörningen hittade jag samma dag typ 3,5h innan! ge inte upp! kände exakt samma att man lagt så mkt pengar men tider finns om man letar aktivt .
Som ovanstående sa, det är bara att kolla ofta. Vardagar innan klockan 16 brukar det dyka upp tider. Angående motivation så har jag de senaste dagarna försökt leva på ett moln av att allt kommer ”självklart” gå bra och det verkar ha funkat. Planerade redan innan vilken tårta jag skulle köpa etc...
Körde upp idag och mår skit nu. Pendlar 1,5 halv timme för att övningsköra i trafikskola i Jakobsberg och kuggade pga samma små fel igen + att det blev skit mörkt. Vet inte vad jag ska göra nu... man tänker på all pengar man har kastat och höll på med det här sen i somras
Och all jävla tid man har lagt på det här skiten! Orkar ej längre
Anonym, I feel you! Jag är i exakt samma sits och det suger verkligen.
Det bästa är väl att göra som de ovan skrivit, dock är jag inne på sidan konstant men det dyker aldrig upp några nya tider så vet inte riktigt vad de snackar om haha? Kan tilläggas att jag kollar på alla möjliga ställen, ej bara Järfälla & Norrtälje (ställen jag kört upp på).
Grattis till körkortet! Tänk på att det är nu övningskörningen börjar på riktigt, försök hålla igång i början så du får in vanan och självkänslan (utan att för den delen tappa självkritiken, det behövs för att förbli en säker förare). Mitt bästa omdöme är från en längre resa med kompisar, när alla vågade sova i bilen när jag körde. Då känner man verkligen att man gör något rätt
Skönt, grattis!!
Själv har jag kuggat 2 ggr pga några små störiga misstag och nya tider finns ej förrän i februari-mars. Wohoo, så kul när man lagt ut över 30 k och bara vill få det överstökat. Några tips för att hålla motivationen uppe?
ÖVER 30.000 KR??? HOPP I HELVETE!!! HUR FAN KAN ETT KÖRKORT BLI SÅ DYRT?
Haha det är inte så konstigt. Iallafall inte om man inte har någon att köra med privat, som i mitt fall. Sen bor jag ju i Sthlmsområdet, priserna är ganska höga här för att ta körkort som jag uppfattat det.
Senaste foruminläggen
Rubrik