Start > Körkortsforum > Kuggad, Jag=dum och/eller unik…

Kuggad, Jag=dum och/eller unik förarprövare

Gäst 2020-11-11 18:43 ! Citera #
Johanna 2020-11-11
Haha det är inte så konstigt. Iallafall inte om man inte har någon att köra med privat, som i mitt fall. Sen bor jag ju i Sthlmsområdet, priserna är ganska höga här för att ta körkort som jag uppfattat det.
Hur många körlektioner tog du? Man behöver endast en eller två för att bli en bra bilförare. Jag tror inte det är dyrare i Stockholm än någon annanstans.
Gäst 2020-11-11 19:00 ! Citera #
Gäst 2020-11-11
Hur många körlektioner tog du? Man behöver endast en eller två för att bli en bra bilförare. Jag tror inte det är dyrare i Stockholm än någon annanstans.
Skojar du med mig? Vadå bara en eller två körlektioner? Och jo det är sjukt dyrt i Sthlm tror du det är billigast där eller
Dyrt? 2020-11-12 11:37 ! Citera #
Gäst 2020-11-10
ÖVER 30.000 KR??? HOPP I HELVETE!!! HUR FAN KAN ETT KÖRKORT BLI SÅ DYRT?
Det är tyvärr så det kostar ibland när man inte har bil hemma eller någon man kan köra med. Alla har inte turen att ha bil eller känner någon som kan hjälpa en.
Gäst 2020-11-12 12:27 ! Citera #
Gäst 2020-11-11
Skojar du med mig? Vadå bara en eller två körlektioner? Och jo det är sjukt dyrt i Sthlm tror du det är billigast där eller
Jag är fullt seriös. Förstår inte varför man vill ta massa körlektioner när det faktiskt inte behövs. Påståendet om att det är dyrt med körkort i Stockholm är absurt.
Gäst 2020-11-12 12:39 ! Citera #
Ja är man lite motiverad och kollar på mycket trafiklektioner på youtube medans man kör mycket privat så går det att fixa körkortet billigt :) Så gjorde jag själv och det hela gick på 6500 då kuggade jag en uppkörning. Körskolor lär ut bra saker, men herregud vad sega de är. Och sen vill de ju dra ut på det så mycket de kan det förstår man ju, de tjänar ju mängder med pengar på eleverna. Jag tog faktiskt en trafiklektion på kul men det gick bara inte. Att betala typ 900kr för att först sitta och prata i 25 minuter i bilen för att sedan åka runt i cirklar. Förstår att kostnaderna går upp fort :D
Dyrt? 2020-11-12 12:41 ! Citera #
Gäst 2020-11-12
Ja är man lite motiverad och kollar på mycket trafiklektioner på youtube medans man kör mycket privat så går det att fixa körkortet billigt :) Så gjorde jag själv och det hela gick på 6500 då kuggade jag en uppkörning. Körskolor lär ut bra saker, men herregud vad sega de är. Och sen vill de ju dra ut på det så mycket de kan det förstår man ju, de tjänar ju mängder med pengar på eleverna. Jag tog faktiskt en trafiklektion på kul men det gick bara inte. Att betala typ 900kr för att först sitta och prata i 25 minuter i bilen för att sedan åka runt i cirklar. Förstår att kostnaderna går upp fort :D
Ja, men där har du möjlighet att övningsköra hemma.

Vad ska de som inte har någon att övningsköra med göra då?

Förlita sig endast på Youtubefilmer?
Gäst 2020-11-12 14:30 ! Citera #
Dyrt? 2020-11-12
Ja, men där har du möjlighet att övningsköra hemma.

Vad ska de som inte har någon att övningsköra med göra då?

Förlita sig endast på Youtubefilmer?
Såhär ska man göra: Kör mycket hemma och kolla på youtube. När du känner dig tillräckligt bra ska du ta en körlektion på trafikskola, kör runt och be läraren berätta för dig vad du kan göra bättre. På detta sätt blir körkortet billigt.
Johanna 2020-11-12 22:43 ! Citera #
Ja, om du har någon att köra med privat det vill säga....
Gäst 2020-11-13 11:45 ! Citera #
Johanna 2020-11-12
Ja, om du har någon att köra med privat det vill säga....
Så svårt kan det inte vara att hitta en privat handledare.
Gäst 2020-11-14 22:43 ! Citera #
Dyrt? 2020-11-12
Ja, men där har du möjlighet att övningsköra hemma.

Vad ska de som inte har någon att övningsköra med göra då?

Förlita sig endast på Youtubefilmer?
Svar: Ja! :-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest