Start > Körkortsforum > Någon som klarat uppkörningen …

Någon som klarat uppkörningen trotts små fel?

trollo 2020-10-27 22:09 ! Citera #
Yes, jag missade svängingsregeln i en korsning (klantigt av mig), men den andra trafikanten släppte fram mig och det blev inte farligt för jag var försiktig. Efter körningen fick jag uppföljning / teori-fråga på detta och svarade rätt, och då blev jag godkänd trots det ganska grova misstaget.
Gäst 2020-10-29 09:10 ! Citera #
Jag körde upp och kunde inte parkera för två öre den här gången (det tog många backningar) och jag trodde att jag skulle kugga men fick godkänt :)
Gäst 2020-10-29 14:59 ! Citera #
Ja, hade ungefär 5 km/h för hög fart när jag växlade ner till 2:an så det blev ett minimalt motorbromsryck. Jag vet! Uselt! Men jag klarade det visst ändå! :x Tur man hade !
Ahh 2020-11-19 22:36 ! Citera #
Kuggade för jag inte kom upp i tillräckligt hög fart när jag skulle svänga in i en landsväg. Sen använde jag vindrutetorkarna i det där engångsläget när det duggade, istället för att ha läget som torkar automatiskt med nåt intervall. Så dumt egentligen, hade inte kört en sån bil tidigare men om nedåt på spaken inte funka skulle man ju tro jag skulle lista ut att det var uppåt som gällde. Jag hade iaf en trevlig inspektör men suger att jag nu troligtvis kommer få göra om teoriprovet för att kunna köra upp. Aja, det är väl sånt man får ta.
Gäst 2020-11-20 14:34 ! Citera #
Ahh 2020-11-19
Kuggade för jag inte kom upp i tillräckligt hög fart när jag skulle svänga in i en landsväg. Sen använde jag vindrutetorkarna i det där engångsläget när det duggade, istället för att ha läget som torkar automatiskt med nåt intervall. Så dumt egentligen, hade inte kört en sån bil tidigare men om nedåt på spaken inte funka skulle man ju tro jag skulle lista ut att det var uppåt som gällde. Jag hade iaf en trevlig inspektör men suger att jag nu troligtvis kommer få göra om teoriprovet för att kunna köra upp. Aja, det är väl sånt man får ta.
Tråkigt. Tänk på att vid typ acceleration in på landsväg så tittar de till 99% på säkerhet och skiter i eco driving så det gäller att gasa på hårt på 2:an så du kommer upp i hög fart snabbt. Sen innan du kör iväg så kan du ju känna på spakarna och testa lite för att veta vad allt gör i bilen. Ska ju inte vara några problem då det är ny bil och du inte ska behöva stressa ;)
Ahh 2020-11-23 12:25 ! Citera #
Gäst 2020-11-20
Tråkigt. Tänk på att vid typ acceleration in på landsväg så tittar de till 99% på säkerhet och skiter i eco driving så det gäller att gasa på hårt på 2:an så du kommer upp i hög fart snabbt. Sen innan du kör iväg så kan du ju känna på spakarna och testa lite för att veta vad allt gör i bilen. Ska ju inte vara några problem då det är ny bil och du inte ska behöva stressa ;)
Tack, ska tänka på det nästa gång! Det var en 80-väg och jag tror jag låg runt 60 när en lastbil kom bakifrån, måste bara ta och strunta i växlingen då som du säger. Ska såklart öva mer på det men där jag brukar köra är landsvägarna sällan mer än 60 så ska testa köra ut nånstans med såna vägar. Ja, borde testat spakarna innan, var lite nervös tror jag haha.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest