Start > Körkortsforum > VÄLTBILEN..

VÄLTBILEN..

Gäst 2010-06-18 19:25 ! Citera #
Nej då, oroa dig inte! Det var faktiskt rätt kul! ;) För det första går det ju väldigt långsamt, det är ju inte Gröna Lund vi pratar om här, men förutom det roliga kan det nog vara bra att känna på. Ifall man skulle hamna i en situation när bilen faktiskt välter är det nog bra att veta hur det känns - det är väl också syftet med hela grejen skulle jag gissa. :)
jspyro 2010-07-16 16:11 ! Citera #
Jag gjorde något liknande ”vältbilen” i lumpen. Det var ett helt lastbilschassi som de tippade åt sidan och tillslut uppochner.
Det är väl mest för att man ska känna hur det känns att sitta uppochner med bilbälte i en bil, och märka att det blir svårt att dricka kaffe i den ställningen ;)

Det går såpass långsamt att det nästan blir långtråkigt. Mest lite ovanligt och kul.
posebaby 2010-08-13 21:07 ! Citera #
Eeeh, vad är vältbilen för något? :O. Har faktiskt aldrig hört talas om det.
Robinb 2010-08-17 17:22 ! Citera #
posebaby
Eeeh, vad är vältbilen för något? :O. Har faktiskt aldrig hört talas om det.


Undrar det samma.
Vad jag förstått det som verkar det vara någon slags övning?(Om att ta sig ur en voltad bil?)
ziwei 2010-09-10 16:44 ! Citera #
Jag har också gjort vältbilen i Gillinge, och vi hade en gravid tjej som fick stå över den utan några problem. Det var säkerligen några fler som också gjorde det, för vi var kanske 20 pers, men bilen snurrade bara 4 gånger med fyra pers i varje runda. Det var en väldigt intressant upplevelse, speciellt då jag åkte först, och instruktören skulle berätta om hur man i vissa upp och nedvända lägen. Fick säkert sitta upp och ner i två minuter. Men det var som sagt en väldigt intressant upplevelse som jag rekommenderar.
Gäst 2010-09-26 17:44 ! Citera #
Vältbilen är väl för att man ska få känna på och lära sig hur man tar sig ur en bil som just har vält? Den ska inte vara obligatorisk, vet många som bara har suttit och kollat på medan andra har setat i bilen. Det måste vara ganska intressant att få uppleva en sån grej under ordnade former och inte i trafiken. 8-)
robbo 2010-09-27 19:05 ! Citera #
Haha lite besviken, fick inte testa någon vältbil. :(
Victor A 2010-10-03 22:05 ! Citera #
Vad är vältbilen? :S
Felicia H 2010-10-04 16:36 ! Citera #
Jag bor i linköping och här behövde inte jag göra vältbilen på halkbanan, den gjorde vi på skolan istället då det var en lektion om trafiksäkerheten. Det var lite läskigt när bilen började att rotera, men till slut gick det bra :), särskilt för mig eftersom jag är kort och det gick inte LIKA bra för de som var långa, men de kom i alla fall ut ur bilen till slut.
Victor A 2010-10-04 16:51 ! Citera #
Men vad är vältbilen för något? :-S någon? xD

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor