Jag klarade det på första försöket, teorin också. Aldrig tagit en körlektion. Spenderade totalt 5000kr på mitt körkort, och det var alla obligatoriska utgifter.
Men hur man än argumenterar för sin sak, att man kan få körkort utan körskola så finns det alltid bittra körskoleelever som argumenterar för att man måste köra på körskola för att vara ”säker” i trafiken. Antagligen är de bittra för de spenderat 10-30k på lektioner, och inte insett att körskolan mjölkar pengar ur varje elev in i de sista.
Jag säger såhär, dem flesta skolor är bra och dem vill ”mjölka ur pengar” bara för att dem faktiskt tycker att man behöver det!
En elev kan inte själv bedöma om den är klar med utbildningen eller inte! Det måste läraren göra och när läraren säger att det finns saker i utbildningsplanen vi behöver gå igenom... ja då heter det ”mjölka ur”... Skitsnack!!!!
Även den sämsta trafikläraren är säkert bättre än majoriteten av privata handledarna.
Hade era argument stämt så hade statistiken ökat, men det gör den ju verkligen inte. Fler kör privat, fler lär sig fel, fler kommer felutbildade av dåliga förebilder och fler kuggas!
Enkelt. Folk försöker göra det lätt och billigt för sig.
Men alla vet, smakar det så kostar det!