Absolut inte omöjligt. Däremot väldigt svårt för man måste ha blicken långt fram, man måste kunna förutse saker, man måste vara väldigt duktig på att manövrera bilen för många gånger behöver man krypa fram tills hindret är borta.
Ta tex ett rödljus. Där framme är det grönt säger vi. En som tränat på det här förutser att det kan slå om och VIPS, nu blev det gult. Då börjar man tidigt dra ner på tempot och ju närmare man kommer desto långsammare kör man, några meter innan så kryper man nästan till stillastående TILLS det slår om och WOW! Titta på glädjetårarna från oss inspektörer!! Samma sak mot ett övergångsställe eller skymd korsning. Använd fantasin,
”Det kanske kommer någon här som tvingar mig att stanna (Sprängs) då saktar vi ner... OJ titta det kom någon! Vilken tur att jag fortfarande kryper förbi. Nu är dem borta, då kör vi!”
UNDERBART!!! Då åker vi hem och godkänner denna fantastiskt fina körning.
Även om man har bailar efter sig som vill köra fortare och passera innan den blir rött?
Blir det inte att hindra trafiken om man kör långsam…?
Jag blev kuggad också för att köra sakta dvs, krypköra, tills pers hade passerat övergångst , därför på körskola fick lära mig det du skriver, ,. Inspektorn var hysterisk, han skrek stanna!!! Och tog rätten, och s, : du måste visa tydligt och stanna!!!
Och då blev jag kuggad ! Och dkevvhan också att han fick ta i rätten,
Det problemet med uppkörningen är att inte alla inspektorn tänker på samma sätt, och till slutet handlar mest om att ha tur med den inspektorn man får.
Tack.