Start > Körkortsforum > Följ dessa tips och kugga ALDR…

Följ dessa tips och kugga ALDRIG mer!

Ledsen 2019-11-09 01:31 ! Citera #
Inspektören ,,,, Snälla kom in då då o skriv här.. Vi som blir kuggad behöver en som du som kan ge oss stöd att inte ge upp snälla...
Manövreringkuggad 2024-09-29 07:04 ! Citera #
Trafikinspektor 2019-10-01
Absolut inte omöjligt. Däremot väldigt svårt för man måste ha blicken långt fram, man måste kunna förutse saker, man måste vara väldigt duktig på att manövrera bilen för många gånger behöver man krypa fram tills hindret är borta.

Ta tex ett rödljus. Där framme är det grönt säger vi. En som tränat på det här förutser att det kan slå om och VIPS, nu blev det gult. Då börjar man tidigt dra ner på tempot och ju närmare man kommer desto långsammare kör man, några meter innan så kryper man nästan till stillastående TILLS det slår om och WOW! Titta på glädjetårarna från oss inspektörer!! Samma sak mot ett övergångsställe eller skymd korsning. Använd fantasin,
”Det kanske kommer någon här som tvingar mig att stanna (Sprängs) då saktar vi ner... OJ titta det kom någon! Vilken tur att jag fortfarande kryper förbi. Nu är dem borta, då kör vi!”

UNDERBART!!! Då åker vi hem och godkänner denna fantastiskt fina körning.
Även om man har bailar efter sig som vill köra fortare och passera innan den blir rött?
Blir det inte att hindra trafiken om man kör långsam…?
Jag blev kuggad också för att köra sakta dvs, krypköra, tills pers hade passerat övergångst , därför på körskola fick lära mig det du skriver, ,. Inspektorn var hysterisk, han skrek stanna!!! Och tog rätten, och s, : du måste visa tydligt och stanna!!!
Och då blev jag kuggad ! Och dkevvhan också att han fick ta i rätten,
Det problemet med uppkörningen är att inte alla inspektorn tänker på samma sätt, och till slutet handlar mest om att ha tur med den inspektorn man får.
Tack.
RiverOak 2024-09-29 09:53 ! Citera #
Manövreringkuggad 2024-09-29
Även om man har bailar efter sig som vill köra fortare och passera innan den blir rött?
Blir det inte att hindra trafiken om man kör långsam…?
Jag blev kuggad också för att köra sakta dvs, krypköra, tills pers hade passerat övergångst , därför på körskola fick lära mig det du skriver, ,. Inspektorn var hysterisk, han skrek stanna!!! Och tog rätten, och s, : du måste visa tydligt och stanna!!!
Och då blev jag kuggad ! Och dkevvhan också att han fick ta i rätten,
Det problemet med uppkörningen är att inte alla inspektorn tänker på samma sätt, och till slutet handlar mest om att ha tur med den inspektorn man får.
Tack.
Jo det handlar tyvärr mycket om tur att få rätt inspektör. De påstår att de bedömer väldigt lika, men det är inte min erfarenhet.

Att ta ner farten innan ett övergångsställe är att visa tydlig avsikt även om man forfarande rullar. Nu var jag ju inte med i situationen men i princip är det ju inget fel i att göra som du gjorde.
Gäst 2024-09-29 10:06 ! Citera #
Nja håller inte direkt med om att det handlar om tur med inspektören. Jag klarade mitt på 3 försöket. Min körlärare sa att jag körde jätte bra. Men saken är den att uppkörningen kan ju vara rätt stressigt de testar ju de svåraste momenten under ca 30 min. Och när man redan är i i en stressfull nervös situation kan man få tunnelseende osv och göra misstag man inte brukar göra. Jag skyllde också på inspektörerna de första 2 gångerna men bytte sen trafiklärare och skola. Och insåg då att som sagt körningen var bra men de va massa små detaljer jag behövde jobba på. en Inspektör bedömer ca 10 uppkörningar om dagen. Så tror de har rätt bra koll om man är redo eller inte. Sedan finns det ju självklart idioter i alla branscher. Säkerhet går ju alltid före miljö körning oavsett om det är övergångsställe rondell m.m
Petter 2024-09-30 00:18 ! Citera #
Hmmm jag har fortfarande inte lärt mig förutse trafikljusen. Då har haft körkort sen -97 och kör dagligen i Stadstrafik.
Däremot har jag lärt mig förutse mina med trafikanter. Jag kan direkt se att jag inte vet något.
Att planera sin körning är naturligtvis viktigt. Men framförallt för för att kunna lägga sig i rätt fil i god tid. Trafikljusen är perfekta ställen för att orientera sig.

Men för att klara uppkörningen där håller jag verkligen med. Det är otroligt viktigt att kunna köra bil. Därefter så kommer alla regler in. Man måste kunna båda sakerna. Men man får inget körkort om man får tjuvstopp vid varje trafikljus. Eller inte kan växla.
Petter 2024-09-30 00:42 ! Citera #
Manövreringkuggad 2024-09-29
Även om man har bailar efter sig som vill köra fortare och passera innan den blir rött?
Blir det inte att hindra trafiken om man kör långsam…?
Jag blev kuggad också för att köra sakta dvs, krypköra, tills pers hade passerat övergångst , därför på körskola fick lära mig det du skriver, ,. Inspektorn var hysterisk, han skrek stanna!!! Och tog rätten, och s, : du måste visa tydligt och stanna!!!
Och då blev jag kuggad ! Och dkevvhan också att han fick ta i rätten,
Det problemet med uppkörningen är att inte alla inspektorn tänker på samma sätt, och till slutet handlar mest om att ha tur med den inspektorn man får.
Tack.
Jag misstänker starkt att när kontrollanten börjar skrika stanna Så tror Jag att du ska börja fundera över den hastighet du höll samt avståndet till övergångstället. Du måste stanna i god tid, den gående ska förstå dina intentioner. Du måste vara tydlig. Så hastigheten är viktig. Ännu viktigare när man kör upp. Men tanken att släppa gasen och sakta ner är rätt. Så du har fått lära dig rätt. Men du måste kunna stanna säkert. Du måste stanna och hålla ett bra avstånd till den gående.
Kontrollanten säger stanna. då vet man att det är kört.

Slicka dina sår boka ny tid och fundera över vad som kan ha gått fel var ärligt mot dig själv.

Självklart är alla kontrollanter olika, vi är alla olika. Man måste gå in för att vara trevlig, respektera kontrollanterna de lägger trots allt lite av sitt liv i dina händer. Du behöver inte små prata om man tycker det är svårt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:29
3
I går 19:47
6
I går 18:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor