Jag vill ge er alla så god hjälp jag kan här!
Därför vill jag dela med mig av dem 3 BÄSTA tipsen här och vill ni fråga så fråga på!
1) Dem allra flesta blir underkända på punkten ”Trafiksäkerhet och beteende” och i 99% av fallen så handlar det om att man planerat eller upptäckt saker på tok för sent!
NI SKA FÅ ETT GRYMT TIPS!!!
Prova köra bil med er handledare utan att stanna... På riktigt! INTE STANNA (Förutom stoppplikt då såklart)
stannar ni så sprängs bilen kan ni skojtänka!
Ni som klarar 10 minuter sträck är redo för uppkörning! PUNKT!
Gör ni dessutom det på uppkörningen kommer vi inspektörer gråta av lycka och pussa er!!!! SÅ enkelt är det!
Kör utan att stanna!
Har ni frågor om det så fråga på!
2) Se till att manövreringen, dvs gasa med grundgas, växla vid rätt tidpunkt och inte för tidigt, att man tittar bakåt innan man bromsar och köra bilen lika bra framåt som bakåt, sitter KLOCKRENT! Snälla snälla snälla för ER skull se till att den sitter klockrent!!! Och har suttit klockrent LÄNGE, inte att ni tränat backning bara någon dag innan provet. Det ska SITTA!!!
3) Jag har inga fler tips än dem två!
Handen på hjärtat!!! Om ni kan manövrera bilen KLOCKRENT och kan planera så pass bra att ni inte ens behöver stanna för framförvarande hinder så är ni helt UNDERBARA att köra upp med!
Välkommen!!!