inspektörn 2019-06-30
Kör du 50 på 30-väg ryker körkortet! Grovt trafikbrott!Att bilen ”gasar” fast du släppt gasen beror på att du haft för hög växel! Dieslar gör så! Det skulle du ha lärt dig innan! Skyll på din lärare som inte har förberett dig ordentligt, eller på dig själv som inte kan lyssna av motorvarvet och lägga i rätt växel!
Någon snubbe här, som kallade sig för ”corax”, berättade att hon eller han ”råkade” vara uppe i 40 km/tim på en 30-väg men sänkte ganska snabbt sin hastighet till 30, och trots en sån lindrig fortkörning så blev ”corax” ändå godkänd på första försöket (i Farsta). Men varför blev ”corax” godkänd på sin uppkörning trots en fortkörning på en 30-sträcka men inte jag? Hänger det ihop med att ”corax” körde upp med sin trafikskola och inte privat, det sägs ju att uppkörningsinspektörer ”särbehandlar” privatister genom att ställa ”hårdare villkor” på privatister än på trafikskoleelever?
Såvitt jag förstår så ska jag inte ha kört 50 på hela 30-sträckan förbi Västerås resecentrum, om jag nu var uppe i 50 där som inspektören uppgav. Jag vill minnas att jag bromsade in ungefär mitt i 30-sträckan, där höger körfält sammanvävs med vänster körfält, eftersom jag ansåg mig tvingad att bromsa in för att hinna titta i backspegel och döda vinkeln och byta körfält från höger till vänster - och när jag bromsade in så var jag sannolikt inte ”uppe i 50” utan jag måste då ha åkt i 20-30 km/tim - men blev jag kuggad bara för att jag bedömdes sänka hastigheten ”för sent”?