Start > Körkortsforum > Ett tips till er som ska göra …

Ett tips till er som ska göra uppkörning - spela in den

Björn He 2019-08-25 21:53 ! Citera #
Snart kommer de kanske införa nytt krav på godkänt teoriprov för att få boka uppkörning, det tycker jag är onödigt. Dessutom är det onödigt att ens ha teoriprov, det räcker ju med bara ett praktiskt körprov! Man får ju under körprovet visa rent praktiskt om man har kunskap om hur man bör tillämpa de regler som gäller i trafiken etc., då finns det ju ingen anledning att ha skriftligt teoriprov där man skriftligen svarar på frågor om trafikregler etc.!

Det går väl att införa ett nytt körkortsprov bestående av endast ett delprov, det praktiska körprovet, bara man ändrar på vissa saker! Jag tycker reglerna om övningskörning skall ändras, eller rättare sagt utökas med ytterligare en regel:

För att få övningsköra så skall man inte, tycker JAG i alla fall, bara ansöka om körkortstillstånd och övningskörningstillstånd. Jag tycker det skall finnas ytterligare ett krav på att skriva teoriprov hos en trafikskola, som i sin tur registrerar hos Transportstyrelsen/Trafikverket när man klarat teoriprovet, och först efter att ha fått godkänt på teoriprovet och beviljats körkorts- och övningskörningstillstånd så får man övningsköra och sedan göra uppkörning. Om man skulle få skriva teoriprov för att få övningsköra så finns det ju ingen anledning att ha både teoriprov OCH körprov på körkortsprovet, det räcker ju med bara körprov, varför skall man behöva skriva teoriprov innan körprovet om man redan skrivit teoriprov innan övningskörning?!

I t.ex. Finland är det ju krav på att skriva teoriprov (med godkänt resultat) för att få övningskörningstillstånd, varför är det inget sånt krav i Sverige också?!
Trafikinspektoren 2019-08-27 07:40 ! Citera #
Björn He... Alltså vad snackar du om? Så mycket svammel från dig. Ta det lite chill...
Allt kommer ordna sig till det bättre. Promise! :)
Gäst 2019-08-28 12:01 ! Citera #
Björn He
Alltså är du igång och svamlar nu igen, nu är jag helt säker på att du inte ens vet själv vad du skriver.
För ytterligare en gång så säger du emot dig själv i det du skriver.

Du skriver nämligen att att du inte vill ha något teoriprov alls, det ska bort.
Men sedan skriver du att du vill se en ny regel som gör att man kan skriva sitt teoriprov hos en körskola.. Förstår du vart jag är på väg och vad jag menar?

Sluta skriva om du inte ens vet själv vad sjutton du babblar om!
Gäst 2019-08-31 14:38 ! Citera #
Hissen går ju bevisligen inte ända upp hos Björn He. Om han fick bestämma skulle vi inte ha några teoriprov och på uppkörningen skulle man kunna köpa sig fri från eventuella trafikförseelser. Låter ju sunt.
Gäst 2022-05-03 21:26 ! Citera #
Gäst 2019-05-02
Varför skyller ni på instruktörerna? Ni måste vara oförbereda som gjort att ni ej klarat er. Alltid samma bs till varför man inte klarade. Typisk svensk kultur, klagar oavsett vad som hänt...
Nästa gång förbered er i god tid o sluta skyll på trafiklärarna...
När jag gick sist för att ta uppkörningen så sa min instruktör att jag va på gränsen att bli godkänd. då frågade jag honom om jag verkligen va de varför han inte då bara gav mig godkänd men då svarade han att om han gjorde de skulle mitt körkort bli indraget lika fort. de finns mycket BS med detta. jag personligen skulle säga att jag är rätt bra på att köra. inte felfri men definitivt bättre än många med körkort. så jo vissa instruktörer kan vara riktigt pantade.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest